söndag 27 juni 2010

Ny cykeltur

Ojojoj! Husse och jag var ute och hissade flaggan i morse, och då tyckte jag att det blev lite långtråkigt, så jag tassade iväg medan han var upptagen. Jag följde vägen och gick på trottoaren där det fanns någon, så jag tyckte inte att det gjorde så mycket. När husse märkte att jag försvunnit tog han cykeln och började leta. Han är inte särskilt bra på det, för han måste ha trampat iväg åt fel håll.Nåja, två timmar senare råkade vi på varandra och tog en gemensam cykeltur hemåt. Förstår inte riktigt varför han var sur när han äntligen hittade mig. Han sa faktiskt aldrig att jag skulle stanna vid flaggstången.

Svansen mår i alla fall mycket bättre och ömmar inte så mycket när jag viftar måttligt. Ska be husse ta ett foto i morgon. Nattkramar, Ludde

9 kommentarer:

Arlo sa...

Men kan ni två inte åka på hel cykeltur tillsammans någon gång? Två timmar är väääääldigt lång tid att vara borta, Ludde! Fast jag antar att du hade en massa kul för dig som du inte berättar för någon? Bra att svansen funkar i alla fall! Bamsekram från mig!

elliot sa...

He he Ludde, här händer det saker minsann... Jag förstår inte heller varför din husse blev sur!! han borde väl bli glad i stället. JAg förstår dig att du tar egna promenader när det finns så många brudar som luktar gott :-) Vilken tur att svansen funkar igen.
Kramar
Elliot

strövelstorpslagottona sa...

Vi håller med Elliot, men våran mamsing gör det inte. Fy Ludde säger hon, du skrämmer ju livet ur din husse och matte. Tänk om du aldrig hade kommit till rätta!!!!!!!!!
Gör aldrig om det.
gosepussar

Tessan sa...

Ludde din buse!! Inte vara borta så länge,ajbaja!! Skönt att svansen är bättre du såg allt olycklig ut där du gik längst vägen....En stor puss på din söta nos får du av mig...pusssssss!hoppas den kommer fram:)

Hillman sa...

Hörru du inte få man sticka iväg bara för att husse hissar flaggan, fast jag hade nog tagit chansen jag oxå, hihi.

Taxkramisar.

Becca & Olga sa...

Vilken buse!! Det är så typiskt, så fort man vänder ryggen till :D

Malte och Snoken sa...

va gnäller hussen om du hittade ju honom till slut!! han cykla säkert åt fel håll först där du inte var o det kan ju knappast vara ditt fel?!
slafspussar

Lukas sa...

Jag är jätteledsen för din svans :-( Jag vet ju hur härligt det är när den viftar omkring. Matte säger att det nog snart blir bra. Så fort det inte gör ont längre så kommer den att fara upp igen och visa hela grannskapet vem det är som är vackrast....
Svansiga kramar från Lukas

Sigge sa...

Men Ludde jag tror att du måste införa koppeltvång på din husse.
Så där kan du inte ha det med en husse som bara drar iväg på cykel, tänk om han åker vilse och inte hittar hem igen?