onsdag 2 juni 2010

På restaurant

När Bosse fyllde år för ett par veckor sedan fick han ett restaurantbesök av husse och matte. (Han har så fullt med grejer i sitt hus så det får inte plats något mer)Eftersom det var fint väder och de har uteservering på Glashyttans Wärdshus fick jag följa med också. Jag fick en stor bunke vatten och det stacks ned en hel del gottigt till mig under bordet.När vi kommit hem igen försökte matte träna nå´n slags agility med mig, men jag vet inte riktigt om det är värt en frolic att gå i sicksack mellan de där pinnarna.Jag bad husse ta en bild på skitsvampen som växer vid våran tallrot för Sigges skull. Är det någon som kan veta vad det är så är det han... Svampiga kramar, Ludde

9 kommentarer:

Arlo sa...

Restaurangbesök piggar alltid upp så här i sommartid när man kan får vara med under bordet. Kul att se dig i agility-tagen! kram!

Kasper sa...

Konstiga idéer dom har, sicksacka mellan pinnar... Nån sorts följa Frolic-lek tydligen.
Men det där restaurangbesöket, DET ser härligt ut!
Mysigt med sommar, så att man får följa med på restaurang. Borde förtås vara sommar jämt. Fast med snö ibland, förstås! BORDE gå att kombinera!

strövelstorpslagottona sa...

Himla bra med impusköp säger mamsen. Vi tyckte nog det var hyvens bra med restaurangbesöket vi.
Dom där små gapen till ungar vill vi minsan följa, säger mamsen
pussar

Sigge sa...

Dina svampar skulle kunna vara sommarmusseron för de växer ofta med tall.
Tyvärr ingen matsvamp

taxenmilton sa...

Visst är det härligt på sommaren när man får följa med ut och äta, och dessutom blir serverad en skål vatten. Du ser ut att tycka mattes impuls köp var okej, tycker jag ser det på din stil. Många kramisar Milton

Hillman & Illerson sa...

Uteserveringar är härliga ställen för där kan även hundar få följa med. Smaskens att äta ute det tycker vi oxå för då smakar maten bättre.

Det skulle nog krävas mera än frolic för att få oss att gå i ziggesack mellan pinnar, filé av oxe då möjligtvis skulle det gå, hihi.

Taxkramisar.

Edith sa...

Vad kul med restaurangbesök. Bra när vi hundar får följa med och ännu bättre när det slinker ner smakbitar under bordet. Nospussar

Lukas sa...

Min matte har ätit konferensmat i två hela dagar utan mig. Hon såg lite däst ut när hon kom hem här. Jag var avvaktande glad, ville visa henne att hon minsann inte är så välkommen när hon svikit mig i två dagar. Men hon var så glad att se mig att jag inte kunde hålla mig, så jag nästan slickade i mig hela hennes näsa :-) Glada pussar

Malte och Snoken sa...

Å va härligt det såg ut att sitta där på verandan o mumsa även om man bara får sitta under bordet å mumsa!!
frolic är alltid trevligt även om mattar hittar på konstiga saker som måste göras för att man ska få r´om!
slafs