fredag 25 november 2011

Pepparkaksbak med Coco

Husse körde upp mig redan klockan halv sex i morse och skulle ut på en runda runt kvarteret! Matte gjorde frukost under tiden. Sen åkte husse in till stan och hämtade Coco medan jag stannade hemma och passade matten.Coco hade pepparkaksklänning på sig, för idag skulle det bakas pepparkakor.Husse gav henne en degklump att börja med.Jag tror nog att mössan var i största laget.Det måste vara svårt att hålla balansen så där högt uppe på en stol.Coco var en riktig hejare på att kavla.Hon hade med sig egna små ugnsvantar för plåtarna var ruskigt heta när dom kom ur ugnen.Efter baket gick vi ned till parken.Coco gillar att gunga.Jag gillar julgranar.Vi ska nog starta en restaurang ihop.Husse gjorde plättar till oss när vi kom hem.Det har varit en härlig dag med Coco och på söndag får jag öppna första luckan i min adventskalender jag fick av henne... Pepparkakskramar, Ludde!

6 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Så härliga bilder och en lika härlig dag du haft Ludde!!
Baka pepperkakor, pinka på granar och äta plättar....det kan ju inte bli bättre!!
Ha en bra dag.
Vov från grabbarna boys!

Emma o Malte sa...

Vad mysigt ni har haft det med pepparkaksbak! Och vilken fin kalender du fick :-)
Vi har gjort luddekex idag men de var inte alls lyckade :-( Vi är nog inga kockar vi!!
Kramisar!

Anonym sa...

Oj vad gulligt med pepparkaksbak, å parkrunda som sen avslutas med
pannkakor.
Så vill jag med göra den dagen jag blir mormor eller farmor.

Så denna blogg genom Grabbarna Boy´s så jag kunde inte låta bli å titta in.

Towe; Ricco & Alfons

vilken fin kalender den höll vi på å glömma.

Arlo sa...

Dagar med Coco är alltid så attans fina tycker jag. Vad mycket roligt ni hann med idag då. Vad gömmer sig bakom luckorna i din kalender månntro?

Vi i Kasperian sa...

Den där Coco alltså - hon är allt väldans bra att ha! ;) Så mycket skoj - och så mycket gottigt du får när hon är hemma hos dej! Plättar... jo jag tackar... ;)
(Jag har förresten fått både Luddekex och grisöra i dag med! :) Så man tackar allra som hjärtligast idag också. :)

Hillman sa...

Vicken urtjusig kalender du fått, Coco är bra snäller åt dig. Fast du har det nog lite slitit, passa Coco när hon balanserar på en stol men duktig är hon den tösen. Jag tror att det skulle bli världens bästa restaurang om du och Coco startar en, hihi.

Taxpussisar.