onsdag 2 november 2011

Mera stan

Idag var det Cocohämtardag, så vi åkte in till stan och hämtade henne på dagiset.Vi gick till lilla lekparken som just blivit färdigbyggd.Coco klättrade omkring i nåt som såg ut som en båt.Sen hoppade hon och balanserade på stolpar.Klart att vi fikade på K9 också.Ebba var där på sin favoritplats i vanlig ordning.Molly såg ut att vara lite intresserad av mig.När vi kom hem till Coco så försökte hon lära matte hur Ipaden fungerade.Matte läste hellre om Pelles nya kläder för henne istället.Efter sagan gjorde matte mat till Coco.Hon åt upp alla sina sex köttbullar.Jag undrade om jag skulle hjälpa henne med makaronerna som hon inte orkade.Det fick jag gärna sa hon och lade för säkerhets skull dit tolv köttbullar för att vara säker på att jag blev mätt.Det tackar men ju inte nej till.Sen blev det läskiga Madicken-hopp från bordet.När hon åkte runt på cykeln gällde det att hålla undan tassar och svans. Till slut kom hennes föräldrar hem och åt fiskgryta som matte lagat, och nu ligger jag och jäser i bian... Bulliga kramar, Ludde

8 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Vilken dundrans bra Cocovakt du är Ludde!
Och vilken belöning du fick......tolv köttbullar!!
Inte dåligt säger vi!
Hoppas vår matte tog lärdom av detta härliga inlägg ikväll!
Vov från grabbarna boys!

Vi i Kasperian sa...

Hon ÄR allt en hyvens tjej, den där Coco... TOLV KÖTTBULLAR!!!!
Ojojoj... och ojojoj en gång till... ;)

Hillman sa...

Ja, du har det bra och Coco är väldans snäller åt dig som ger dig så måååånga köttebullar, hihi. Cafébrudarna är jättesnygga, såna har vi inte här, hihi.

Taxpussar.

Emma o Malte sa...

Var inte du med och lekte på den där båten? Såg ju rätt spännande ut faktiskt!!
TOLV köttbullar??? Det var inte dåligt, men det är du ju helt klart värd tycker vi! Du måste vara helt utmattad idag :-)

Arlo sa...

Jag blev lite orolig när Coco åt upp alla sex köttbullarna. Men det behövde jag ju inte vara. Attans vad med köttbullar hon serverade dig!!
Både söt och generös och dukig är hon din lilltjej!

Hector sa...

Vicken toppenbelöning för barnvakts rollen. 12 köttbullar !!! Jisses vad gott !
Ser att du börjar bli som en stadshund mer och mer Ludde ! Går på cafeér och tjecka av posten i stan.
Du verkar ha haft en rätt skön dag.
Hoppas du får en toppendag idag med !

Gizmo sa...

Det var inte illa.. Vilken härlig dag.. Nog blev du väl mätt efter alla dom köttbullarna.. Jag får möjligen en, men så är jag ju rätt så pytteliten jämfört med dig. ;-)
Ha det bra ikväll

Sigge sa...

Blev orolig för att du skulle bli utan köttbullar ett tag.
NMåste gensat vidarebefodra tiopset om 12 köttbullar till mina människovalpar