torsdag 17 november 2011

Dagens ros

Ibland händer det verkligen inte så mycket.Morgonrundan, kvällspromenaden och sista pinkrundan går i kolmörker. Hur kul är det på en skala?Efterfikatpromenaden, som brukar bli en timme eller mer går i alla fall när det är ljust så man ser vad man sniffar, och oftast får jag med matten också då. Trodde inte att det var sant idag när vi gick förbi en ros som tror att det är sommar fortfarande.Den vill jag ge till Vilgot som har åkt på borrelia, så han har nåt att titta på medan han käkar medikaniner och blir piggelin igen... Kryapådigkramar till Vilgot och vanliga kramar till alla er andra! Ludde

8 kommentarer:

Emma o Malte sa...

Vad snäll du är mot min brorsa!! Vi hoppas också att Vilgot blir frisk snart!
Kram

Arlo sa...

Det var verkligen omtänksamt av dig, Ludde! Vi hoppas alla att Vilgon snart kryar på sig! Med eller utan ros.

Nisse sa...

En så otroligt fin bild på rosen. Greta beundrar den massor. Sniffade du något på den, om det luktade sommar om den också?
Jag tycker att alla växtligheter ska ta sin vintervila och att snön och kylan kan få bre ut sina vingar över vårt land. Jag som längtar så efter snö.

Efterfikatpromenaden är väl härlig. Vi brukar också ge oss ut och promenera lite när vi har fikat klart.

Nu däremot väntar en lugn kväll framför brasan.

God kväll och god natt! :)

Vi i Kasperian sa...

Huvudsaken är att det finns en massa att sniffa på, tycker jag. Har liksom inte tid med så mycket annat när vi är ute, jag och matte. Utom om vi möter nån kompis, förstås. (Mötte Evert idag, vi hade kul.)
Och ååhh, en så fin ros! Och så fint att du gav bort den till Vilgot! :)

Grabbarna boys sa...

TACK så mycket för att du tänker på Vilgot!!
Du är allt bra snäll du Ludde, precis som din matte o husse!!
Vilgot hälsar o tackar så mycket.
Ha en härlig fredag!!
Vov o kram!!

Wille sa...

Vad snällt av dig att ge den till Vilgot.
Ser att du haft en alldeles vanlig dag idag. Med tanke på att en dag kan vara jättejobbig ibland så är det rätt skönt med vanliga dagar.
Om ett par veckor ska vi ev ut på gärdet och springa, då du då blir det fart !

Gizmo sa...

Visst är det konstigt.
Jag ser också en o annan ros. Det verkar lite galet när man samtidigt ser att människorna hänger upp Adventsbelysningar på gatan idag. Granen i rondellen är också på plats. Matte som är lite petnoga funderar på om dom kan hålla sig tills första advent innan som tänder allt.
Vi får njuta av dom få timmar som finns med ljus nu. SUCK..
Ha det gott o gråvädret

Hillman sa...

En ros i november måste vara rekord, snygg var den oxå enligt matten. Jag tycker mest synd om stackars Vilgot som fått borrelia, inte kuligt alls käka medikaniner.

Skickar med krypåsigtaxpussisar till Vilgot.

Taxpussar.