söndag 27 november 2011

Adventsfika

Innan vi fikar brukar jag leta efter några märgkex.Vissa hittar dom på kluríga ställen till.Andra är lätta att ta.Den här var lite marig, för halsen räcker inte riktigt fram, så jag måste klättra upp med tassarna på kudden i stolen och det känns allt lite darrigt då.Idag hade husse garnerat mina luddekex med räkost, men den fick han torka bort för DET passade inte ihop.Jag tog med honom på en promenad till den stora sjön, och där är det lite svårt att dricka på vissa ställen.Då måste jag kliva ut en bit för att komma åt.Jag satt en stund och kollade lite på altanen på dom som gick förbi innan det blev mörkt, och nu ska vi nog börja med middagen... Adventskramar, Ludde!

8 kommentarer:

Arlo sa...

Men ATTANS räkost på kexen?!?! Hur kunde han tänka ut nåt så osmakligt? Rätt åt honom att han fick torka kexen sen...

Emma o Malte sa...

Hallååå vad är det för fel på räkost då??? Det gillar vi massor!
Adventskram till dig också Ludde!

Sigge sa...

Så klart du inte ska ha giftig räkost på kexen.
Det där med giftigt är mattes åsikt om räkor, jag vet inte serveras ju inte sånt här.
Inget adventsfika heller för den delen, men jag fick ett jättegrisöra efter en dramatisk morgon

Grabbarna boys sa...

Räkost är GOTT.....jag hade faktiskt det på min tårta igår som min matte gjorde till mig!
Fast det är ju sant....alla har ju inte samma smak!!
Smaken är ju som baken...delad!!
Vov från Vilgot!!

Wille sa...

Jovisst kan det vara tråkigt när inga hundar mer än vi är i hundhagen, men just idag gjorde dte inget, för en stund innan hade vi ju busat med två härliga tjejer så det var helt okej att strosa runt lite egen tass då. Idag har vi haft en hel massa gäster här, både fyrbent och tvåbenta. Det har varit en härlig dag, men matte laddar upp bilderna i morgon, hon är trött nu och tycker det räcker för idag.
Ser att du haft ett par härliga dagar nu, både med Kasper och adventsfika godsiletande och promenader.
det är så dte ska vara !

Gizmo sa...

Jag hade gärna tagit din räkost.. MUMS... Grått o trist här också idag. Matte har fixat o donat med gardiner ljusstakar och en massa sånt. Ute blåser det och jag vill helst stanna inne.. MEN LIIIITE bara MÅSTE man ju ut vare sig man vill eller ej..
Ha det gott

Vi i Kasperian sa...

Förvånansvärt att man försöker bjuda en sådan gourmet som dej på RÄKOST på LUDDEKEX!
Sylt eller leverpastej hade naturligtvis passat bättre!! Borde dom ha fattat.
Inte illa av dej att kliva ner i den där stormiga sjön! Jag har INTE gått till någon sjö alls idag. Skitväder har det varit här!

Hillman sa...

Va kluriga ställen som de gömmer godiset på, jag skulle nog få lite problemer med såna höga ställen men det klart jag är rätt så lång om jag står på bakbenen, hihi. Bra att du vaktar så det inte kommer nån in på din tomt så här i adventstider.

Taxpussar.