tisdag 1 november 2011

På stan halva dan

Matten gick på sin vanliga tisdagsjympa och husse och jag som hade snott åt oss hennes förköpshäfte till buss och tunnelbana ställde oss vid busshållplatsen utanför Friskis & Svettis.Vi klev på 4:ans buss och åkte ända till Radiohuset vid Gärdet.Klart att jag stannade och kollade den gamla TV-eken utanför TV-huset också, men för säkerhets skull pinkade jag inte på den idag.Sen traskade vi genom Nobelparken ned mot Strandvägen, och där tror jag att jag såg en Nisse-port, men ingen Nisse.Husse sa att jag inte kunde stanna och pinka på vartenda träd jag såg på Strandvägen, för då skulle vi inte hinna tillbaks till mattes jympa var klar.Jag stannade en stund vid Slottet i alla fall och frågade efter Elliot. Grindvakten sa att det här var inte slottet i Upphärad, så vi fortsatte genom Gamla Stan och längs Götgatan i stället och precis när vi kom fram till jympastället så kom matte ut genom dörren.På vägen till min bil träffade jag på en katt som vaktade sin bil.Det var synd att han inte hade tid att busa nåt med mig.Istället fick jag passa min bil medan matte och husse handlade mat, och fick sen en korv som tack. Korviga kramar, Ludde!

11 kommentarer:

Giah och Alyza med flock sa...

Mmmm Korven ser god ut :) Vilken härlig promenad ni tog efter bussturen! Tur ni han tillbaks till matte i tid ;) Söt misse håller med om att du borde fått leka med den...Men passa bil är ju viktigt så det får bli en annan gång :)
Du är sååå stilig i nya frissan!!! Vilken bra ide din husse fick med matbordet som trimbord... Lagom storlek för dig och matte slipper krypa på golvet dessutom!!!
Pussar från Giah och Alyza

Emma o Malte sa...

Det var ganska många träd att pinka på där ser vi! Men man måste ju sprida sin doft överallt där man är.

Arlo sa...

Den där Strandvägen skulle jag gärna pinka in. Och att sitta på slottstrappan går väl inte heller av för hackor! Korv..mums!

Grabbarna boys sa...

Tänk att det finns vaktkatter också!!
Men i Stockholm finns det så klart allt som hundcafé, slott, vaktande katter och en väldans massa pinketräd på rad!!
Lyllos dig Ludde säger vi bara!!
Vov från grabbarna boys!

Nisse sa...

Hej Ludde!
Du har varit ute i svägen ser jag. Åkt buss och allt.

Vet du? Du har sett en nisseport, det stämmer. På bilden sitter du alldeles brevid en sådan port. Vad kul Ludde, nu har du också stött på en sådan. Kanske vi ses i en sådan port en vacker dag!

Vi i Kasperian sa...

Jag och matte beundrar din matte, Ludde!
Höll hon verkligen på och gympade hela tiden medan du och hussen promenerade ända från Gärdet till södra Söder?

Förresten beundrar vi dig och hussen också, för detta var verkligen en LÅNG-promenad!!

Massa kuliga saker såg ni i alla fall på vägen - jag för min del har aldrig varit i Stockholm! Det du! Så är det att ha en matte som blivit lantlolla... ;)

Edith sa...

Vilken härlig promenad för dig och husse. När matte såg varmkorven ... blev hon lite avundsjuk ... hon älskar varmkorv med bröd och hemlagad senap. Colliekramar

Gizmo sa...

Aha.. du fick passa eken en stund.

Katten såg lite lurig ut... Skulle inte gärna sticka fram nosen där..

Du har det allt rätt mysigt i stan.

Wille sa...

Vilken spännande promenad !
Fanns det inga hundar någonstans där ? Var du verkligen den enda ?? Vad konstigt, och inte ens Elliot hittade du, fast det är klart det kanske finns andra slott än det i Upphärad, jo förresten det gör det ju, vi har ju varit vid två av dem för ngt år sedan.
Den där eken den ser riktigt gammal ut den.

Sigge sa...

Jädrans massa träd, jag borde ha kommit och hjälpt dej att pinka på dom.
BRA att den där urgamla eken får leva vidrae!!!
Ser ut som om det är människor som fortfarande passar den.
Vaktkatten, som förövrigt är en hon sköldpaddsfärgade är alltid honor nämligen, ser inte ut som om hon längtar ihjäl sej efter att umgås med dej.

Hillman sa...

Vicka häftiga träd, såna är pinkvänliga, klart att du ville markera alla bara för att visa att hederstaxen varit där, hihi.

Korv är gottigt, det brukar jag oxå få när vi är ute och reser, hihi.

Taxpussar.