måndag 28 november 2011

Hjälpredan

Vi åkte in till Södertälje idag för att köpa tazetter. Husse och jag gick runt parkeringen medan matte konstaterade att de hade bara ett par redan utblommade på Plantagen, och hur kul är det? Sen åkte vi till djuraffären och köpte kulor. Dom tycker att jag behöver äta lite "allsidig" kost, så jag mumsar för det mesta i mig dom när jag är klar med den i mitt tycke RIKTIGA maten - den som matte lagar alltså.Matte påstår att jag är i vägen när hon lagar mat, men jag vill ju bara vara tillhands när hon behöver lite hjälp. I morse fick jag falukorv med ris och morötter och lite gul paprika. Grönsakerna har jag sparat till middagen, som nog bara blir kulor, för tvåbeningarna åt stekt palsternacka med kantarellstuvning, och det är inte riktigt min tekopp...

8 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Vi tycker inte alls att det ser ut som du är ivägen för din matte när hon lagar mat!!
Ungefär så ser det ut här hemma hos oss också faktiskt och vi är inte ivägen ett endste dugg!
Vov från grabbarna boys!!

Sigge sa...

Självklart är du inte i vägen!
Det är en mycket viktig hundlig uppgift att övervaka all matlagning.
PS hälsa din husse att hålet det är ny billig och miljövälig AC

Emma o Malte sa...

Sådär brukar vi med ligga när det lagas mat!! Vi ser inte något fel i det alls.. Fast hussar och mattar verkar ha annorlunda syn på det mesta!!
Kramis

Vi i Kasperian sa...

Vaddårå, vi MÅSTE ju finnas till hands och städa upp den som mattar så ofta tappar!! Så att dom inte halkar på det...
Paprika är jättegott - men morot nobbar jag!
Kantrellstuvning låter smaskigt, och stekt palsternacka KUNDE jag nog tänka mig. Tror jag. Har aldrig provat. :)

Nisse sa...

Kasper är klok du Ludde, och jag får nog allt hålla med. Tänk att behöva sopa bort något tappat, då är det väl bättre att du finns där att ta upp det med en gång så slipper matte sopa. Jag tycker du är fin där du ligger och vilar. Men din matte verkar mycket snäll och rar som låter dig ligga kvar.

Fick du någon annorlunda smak på kulorna nu då? Lite variation förstår jag att du vill ha, det vill vi ju alla. Men jag har sett vilken mumsig mat du får då och då, mmm... nästan så att jag blev hungrig så här sent på kvällen.

Gizmo sa...

Klart man måste ha full koll i köket. Det händer ju faktiskt att dom där tvåbeningarna *tappar* ett o annat ibland ;-)
Tror min matte tappar lite med flit ibland FNISS

Edith sa...

När matte såg dig i köket skrattade hon högt. Precis så ligger Hilda varje dag och nästan hela dagarna, i varje fall så fort matte är i köket. Colliekramar

Hillman sa...

Du måste va en tax, för så där ligger jag oxå men matten får inte ens en fot mellan mig och spisen, hihi.

Taxpussar.