lördag 10 juli 2010

Party i Skottvång

Idag var det dags för det årliga korv- och köttbullspartyt i Skottvång. När vi kom dit var Sigge och hans matte redan där. Jag fick en stor påse med korv och köttbullar, och Sigge fick en påse med hjärtekex. Sen roade sig min husse med att kasta pinne till Sigge.Sigge får syn på pinnen som kommer flygande i luften.Han följer pinnen med koncentrerad blick och beräknar blixtsnabbt lämplig angreppspunkt i förhållande till dess bana genom luften.Nu du pinnjävel - nu har jag dig!Snipp snapp snut - så var pinnen slut.Klockan elva tände dom kolmilan, som ska brinna i en vecka.Jag flirtade lite med en goldentjej också, även om hon var i yngsta laget, men matte satte sig på tvären som vanligt. När husse och matte sedan satt och fikade kom Kasper med matte och satte sig vid vårat bord. Jag lämnade över en påse kex till honom, och fick en stor godispåse själv.Jag kollade in Kasper ordentligt, för det var ett helt år sen sist.Kaspers matte hade fullt med mumsiga korvar med sig.Dags för köttbullsparty.Det var bara Kasper som sa att han tyckte bättre om sin matte än om köttbullar. Det var nog röken från milan som gjort honom lite förvirrad.

FÖRRESTEN! KASPER! Be din matte om ursäkt för att jag pinkade på eran ryggsäck. Den stod ju där alldeles ensam och luktade både korv och köttbullar, så jag tänkte att det var bäst att markera att jag var väldigt intresserad av att göra den till min. Inte visste jag att den redan var tingad. Tråkigt också att jag var tvungen att åka hem innan Wille och Hector kom, men husse och matte behövde fara hem och ordna med lite saker så dom kunde inte stanna så länge.När vi kom hem tog jag hand om korven som blev över.Påsen jag fick av Sigge blev min middag. (Kulorna kan jag i värsta fall äta till frukost i morgon.)

Tack alla bloggkompisar för ett trevligt party! Nu ska jag vila mig från bloggen några dagar så återkommer jag när jag har hämtat krafter. Rökiga kramar, Ludde!

14 kommentarer:

Sigge sa...

Väntar med spänning på resten.
Tycker din toppning av maten ser bekant ut.
Förresten TACK för en MYCKET trevlig träff.
Tur att du inte träffade Cleo för hon luktar ständigt gott och med dina hormonorkaner så..............
Till och med jag får hormonorkaner i hennes sällskap

Kasper sa...

Hehehe, tror dom att du tänker käka kulor när du får korv och köttbullar? Det tror inte jag!
Testbild - hoppas det kommer mera! ;)
Själv har jag smakat på hjärtekexen - oj, så goda de är!!!

Kasper sa...

Nu har det ju kommit mera! Mycket mera. Kul sekvens den där när Sigge koncentrerar sig på pinntagning!
Hehe, Ludde, som du kan se hos mig så är dina doftspår på ryggan väck nu, så nu är den bara min igen.
Jaha, så då framstår jag som en riktig mattegris, nu då? Men jag var ju MÄTT! Tror jag åtminstone... ;)
Väldigt smarrigt party,
Hoppas du får fina dagar när du tar bloggpaus.
Hälsa till dina tvåbenta! Och vila upp dig ordentligt, och hoppas hoppas hoppas att inga tjejer försöker locka dig på villovägar!

Edith sa...

Vilken trevlig korv- och köttbullsdag ni har haft! Där skulle jag ha velat vara med. Äääälskar korv och köttbullar. Ha' det så bra i sommarvärmen!

taxenmilton sa...

Vikket coolt party du varit på Ludde, pinka lite på en ryggsäck, är väl inte så farligt, när det är party,,,,, ha det gott i sommar värmen

Sigge sa...

Ha,ha,ha sa matte när hon såg bilderna av mej.
Jättebra blev de.
Hoppas att du har det jättebra nu under din lilla bloggpaus.
Jag vet ju vad du gör och väntar på rapport när du återvänder.

Arlo sa...

Heja Pink-Ludde! Det är nya friska idéer som gäller i sommarvärmen! Ha så kul i pausen! Svettiga kramar!

Malte och Snoken sa...

Å så härligt ni hade det!! Tyckte dock att det var lite lite taxar där!!
Nu undrar vi om skalorna stämmer på bilderna...
Kasper och hans kompis mollie som är en mops är ju ungefär lika stora... På bilderna ser kasper jättestor ut o du jämnstor... Är det då kasper som är gigantisk eller är du mer i mopsstorlek o vi har missuppfattat detta?
slafspussar från sjukstugan (vänd andra kinden till så du ej blir smittad)

Malte och Snoken sa...

pink-ludde... hihihihi kul smeknamn du fick av Rudi!!

tessan sa...

haha härlig bild på pinnen i luften! Att ni orkar göra ngt annat än sitta i skugga eller vatten är för mig en gåta!Hmmm ska jag säga som varit på en helgkurs i värmen;)
Nu till lilla poolen på baksidan!
Kramis!

Hector sa...

Hejsan Ludde !
Vad taskigt att kalla dig pinkludde tycker jag. Klart man vill tala om att man vill ha ensam rätt på något som luktar gott. Wille skulle säkert gjort likadant.
urtrist att inte vi fick träffass, nedrans lata trista matte !!!!!!!!!
Hon kunde väl ha snabbat på lite mer så vi han träffas, förbaskade hon.
Nåväl jag får väl nöja mig med att jag hann hälsa på Sigge i alla fall, även om han inte ville leka ! Wille och hann de bara svor åt varandra så Wille har nog någon sort knäpp hormonstorm nu han ! Hoppas han blir bättre snart ! Men jag hade velat leka, och vi hade ju vår påse med till dig ju !
Nåväl hoppas vi ses en dag i alla fall. Men jag vill inte vänta ett helt år !!!!!!!!!

Hillman sa...

Jaså du har varit och träffat Sigge, hur kul som helst ser ni ut att ha. En massa köttbullar och korv tackar man ju inte nej till heller. Fast här har det varit mycket gottigt oxå, inte så mycket taxkulor utan annat gottigt.

Taxkramisar.

strövelstorpslagottona sa...

Ni har då det så kuligt. Tänk att få vara med på erat party. Här är det mest tråkigt. Mamsens brutna finger och värmen ställer allt till det.
sommarpussar

Elliot sa...

Jäklar, här blir man ju alldeles konfys.. öppnar din blogg och där sitter SIGGE, och sedan KASPER, jag trodde ju att jag kommit helt fel :-)
Men vad kul ni har haft, man blir ju lite avis :-)
Kraamar
Elliot