lördag 24 juli 2010

Hemmavecka

Nu har vi snart varit hemma en vecka efter att ha varit på västkusten, och husse bara flänger upp och ned i byggnadsställningen. han skrapar och slipar och byter ut gamla ruttna väggplankor och står i, så vi hinner inte blogga eftersom jag måste kontrollera att det går rätt till. Matte servar med handräckning och kaffekokning och lagar till all möjlig god mat. Hon har gett sig den på att jag ska gå upp i vikt, så det blir väldigt mycket topping på kulorna.Vi har faktiskt gått promenader i värmen.Matte försöker få mig att gå gaanska nära och inte springa för långt före.Mina gamla fynd ligger kvar i skogen.Svansföringen är i stort sett som innan elaka grannhunden högg tag i den.Vi gick ned till Mälaren på "svampskogsvägen" och drack vatten, men jag tyckte det var för blåsigt för att bada.På fredagskvällen var vi hos Lille och Acke på fest, så det blev både tuggben och öra.Örat åt jag upp på plats, men tuggbenet är ett sånt där som tar lite tid, så jag jobbar på det... Varma kramar, Ludde

8 kommentarer:

Sigge sa...

Det var på tiden med ett livstecken från dej!
Började fundera på vad du egentligen pysslade med.

Arlo sa...

Men tjena grabben! Du håller dig verkligen osynlig nuförtiden! Har du gått ner så mycket i vikt så du inte syns längre, eller? Och du, en enda gång har jag varit dålig i magen i mitt liv och det var efter att ha tuggat på ett precis sånt där tuggis, så jag får lite rysningar när jag ser det! Rysliga kramar!

Lukas sa...

Härligt att se er igen! Började faktiskt bli lite oroliga. Men det är mycket att göra om somrarna. Det ska snickras och byggas och ha sig.
Nova´s raser försökte matte ta reda på. Men Nova´s matte sa att det var en mängd olika raser. Jag och matte tycker också att hon liknar dig jättemycket, undrar om hon är din syster? Hon är alldeles, alldeles ljuvlig! Och så supersnäll och go. Jag hälsar på henne varje dag. Västkustkramar från Lukas

strövelstorpslagottona sa...

Så kuligt att du är tillbaka. Vi har saknat dej väldans mycket. Har du inte ätit på länge, eller är det luktagottflickor som är skuld till din viktnedgång? ät nu ordentligt
pussar

Hillman sa...

Du har blivit lite smal den här sommaren matte ger tipset med vetegroddsolja på kulorna, för det sa min uppfödare när jag var lite för mager som valp. Smaskens är det oxå, så då går käket ner mycket bättre, sen säger matte att det finns kraftigare käk för aktiva stora hundar, kanske bra att kolla det.

Taxkramisar.

Doris sa...

Kan inte din matte tycka att jag behöver gå upp i vikt oxå, så kan hon ju säga det till min matte, jag är ju konstant hungrig....

Vilket härligt fynd du har gjort!

Lukas sa...

Valpen var jättesöt, Ludde. Själv är jag lite reserverad mot valpar nuförtiden. Det tog mycket kraft att uppfostra Vincent. Dom är söta och goa och lekfulla, men tänk att bo ihop med en i flera månader...huja...Men Vincent blev en mycket klok och fina hund.
Massor av kramar

Malte och Snoken sa...

men va härligt med en matte med den inställningen! tänk om man ändå hade en matte som ville att man skulle gå upp i vikt!!
slafsorama