måndag 5 juli 2010

På krogen

Idag var det flaggdags igen. Husse höll noga koll på att jag inte skulle smita iväg medan han hissade flaggan. Hela dagen klättrade han upp- och nedför byggnadsställningen och spikade fönsterfoder medan matte och jag satt nedanför och ledde arbetet.När det var middagsdags åkte vi iväg till Långbro Värdshus eftersom husse och matte varit gifta i 35 år.De började med varsin skagen.Det var fullt med folk som åt, och det fanns mycket att titta på.Sedan tog matte rimmad lax.Husse och jag tog grillad biff med pepparrotssmör. (Jag delade med honom för den var lagom stor för två).Husse! Det gick just förbi en blandistjej - SLÄPP KOPPLET!!!I protest avstod jag från Creme Bruléen, men de smaskade minsann i sig varsin innan vi åkte hem. Nu ska jag gå ut med husse på sista rundan. Biffiga kramar, Ludde

7 kommentarer:

Arlo sa...

Snacka om kalasmat! Gratta hussen och matten! Mina har varit förlovade precis lika länge, sägs det. Det blire en attans massa hundår det!
Plaskiga kramar!

malte o snoken sa...

Å en sån härlig bröllopsdagsmiddag!! Stort grattis!! Va fint att du kunde följa med! vilken perfekt restaurang!!
slafspussar

Kasper sa...

Gottigt, bra med bröllopsdagar. Och tänk att du fick följa med på krogen.
Men du, dom kunde gott ha bjudit dig på den där hallonpannacottan med flädergelé och citronmaränger tycker jag. Den skulle du nog inte ha tackat nej till... ;)

Hillman & Illerson sa...

Va du har det bra som får hänga med på restaurang och käka så gottig biff, det såg riktigt mumsigt ut. Vi får välan gratulera din matte och husse som stått ut med varann i så många år. Här skulle det varit silverbröllop men matte sa att vi får fira sen nån gång i stället för här finns ingen stans där vi kan följa med och då vill inte matte åka, utan vi käkade lite gottigt hemma i stället.

Vi måste skynda oss till de andra bloggarna men vi kommer tebaks och läser vad du mera gjort sen när inte Åskar är i faggorna.

Taxkramisar.

taxenmilton sa...

Visst är det härligt på sommaren när man kan få gå med på krogen. Det såg ut som en riktig god middag. Grattis till hussen o matten. Nä vem bryr sig om efterrätt när det går en snygg tjej förbi, ha det nosgos Milton

Sigge sa...

Grattis till dina människor!
Bra gjort att stå ut med varandra så länge.
Snart är de ifatt mattes föräldrar som visst klarat av varandra i 56 år.
Jag vill också gå på restaurang.
Skitmatte som aldrig tar med mej, kan bero på att inte hon heller går kanske

FlorenceSellsTucson sa...

Grattis! 35 ar, det ar inte illa!!! Maten ser mycket god ut ocksa. Kan inte vanta tills vi kommer till Sverige igen och kan njuta av den goda svenska maten ocksa!!!!