onsdag 28 juli 2010

Liten promenad

Husse behövde köpa färg och tanka bilen, så då följde matte och jag med och sa att vi skulle gå på promenad samtidigt.Vi gick längs hästvägen.Husse har nog tittat för mycket på Tessans blogg, så han sprang omkring och fotade fjärilar.Mitt på vägen satt en sorgmantel.Kanske den var kompis med grodvalpen?Det här är en pärlemorfjäril.Påfågelöga verkar vara ett passande namn.Fanns ett bra dike att plaska i.Jag provade på att vara tvåbening.Matte sa att bara fyrbeningar får frolic.Någon hade lagt en massa paket på gärdena med gräs i. Gräslika kramar, Ludde

7 kommentarer:

Arlo sa...

Men ATTANS, vad du luras!!! Jag blev hur nervös som helst när du var tvåbening. Det var ett bra trick!!! Ja, du, Tessan och din husse kan nog ta och starta fjärilsblogg så kan dom sitta där och jämföra insekter medans vi andra pratar frolic och sånt intresant! Natt-kram!

Malte och Snoken sa...

mkt fina bilder! även en på söt-ludden!!!

Sigge sa...

Oj jag trodde för ett ögonblick att du hade tappat bakbenen.
Här har det kommit över 70 mm hälsovådligt regn idag men jag hann i alla fall en vända i skogem

Kasper sa...

Fjärilar oh grodvalpar när DU finns! Visst fotas du också som tur är, men att t.ex. min matte tyckte att fjärilsbilderna var väldigt fina uppväger verkligen inte att där i stället kunde ha visats bilder på dej!!!
Fast den där tvåbensbilden är läskig tycker jag, huvaligen!!!!

Hector sa...

Vilken massa härliga fjärilar. Dem vill jag jaga ! Får jag komma till dig och springa efter dem åt dig ?
Skönt att det där gnällsniffandet brorsan håller på med inte är ngt jag behöver grubbla över. Tryggt att ha en så vän som dig som kan förklara alla konstiga saker. Tack snälla !

Hillman sa...

Jaha, nu är vi tillbaka igen men idag är det bara jag som bloggar. Du har missuppfattat det där med paket det är inga såna det är koägg, fast jag måste erkänna att de var ovanligt fyrkantiga här uppe är de mera rundade.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

men va många olika fjärilar på en o samma tur! fina!
dunderpussar