onsdag 7 juli 2010

Klart

Vaknade halv fem, väckte hussen och gick ut och plockade sniglar i trädgården. Jag som hade tänkt gå till Rottistiken Sacha, som luktar gott, fick hålla mig på tomten. Skithusse! Vi såg tidningsbudet passera och sen gick vi in och sov ett tag till.Jag sov så gott så jag brydde mig inte ens om att stiga upp förrän frukosten var klar. (Jag åt visserligen inget, men i alla fall...)Husse lyckades bli klar med målningen av alla lister och foder på gaveln, så nu har vi äntligen flyttat bort byggnadsställningen till en annan del av huset.
Matte blev glad, för nu kan hon rensa bland pionerna. Kramar, Ludde

10 kommentarer:

Giah sa...

Vi får gratta din husse och matte på bröllopsdan i efterskott!!! Du har en skön sovstil ;)
Huset blir ju jättefint...Matte muttrar om att det behöver målas här med...Din husse kanske kan ta med dig och matten hit och måla lite medan vi leker ;)
Klart du kan hoppa över staketet...Det kan vi allihop oxå :) men Eftersom matte alltid säger ifrån har vi inte testat (jo jag förståss;))
Men när Ayax kom på att det gick så fort att hoppa så man hinner när matte/husse vänder sig om...ops sen var han ju med dom...Klart värt lite bannor sa han ;) Men tack vare det är staketet så högt nu så jag vet inte om jag klarar att ta mig över...Sen är det ju nästan osynligt ibland så det är svårt att AVGÖRA VAR DET TAR SLUT!!!
Puss Giah

Ludde sa...

Undrar vart den kommentaren tog vägen??? Bäst att kolla om det fungerar!

Hillman & Illerson sa...

Vicket fint hus du bor i Ludde, rena rama slottet ju. Vi vill oxå ut och snosa efter tjejer för här är det många som luktar gottigt men det är koppel som gäller. Fy för mattar och hussar som inte fattar, att vi gärna vill gå iväg på egen tass.

Taxkramisar.

Arlo sa...

Morgonstund har guld i mund, absolut! Se till att de här sköna morgnarna inte sovs bort! När jag har flyttat till dig, efter helgen, kan jag hjälpa din matte rensa spioner, jag är bra på det!

Becca & Olga sa...

Man ser knappt vart Ludde börjar ocg slutar :D hihi Vilken mysgroda :D

taxenmilton sa...

Matlusten ligger inte på topp nu när det är så varmt. Förstår att det är inte så kul att plocka sniglar när man kan träffa tjejor, du gjorde rätt som somnade om , det var okristligt tidigt hussen din ville ha ut dig. Taxgos Milton

Sigge sa...

Hett och jäkligt är det.
Värre ska det visst bli också.
Är du laddad inför partyt på lördag?
Matte håller på och fryser in en massa vattenflaskor så jag ska ha kallt vatten hela dagen.

Malte och Snoken sa...

Titta så stiligt huset blir!
Du är väldans mkt tax när du ligger sådär i korgen!
slafspussar

Edith sa...

Din husse är allt bra händig. Huset blev jättefint. Men varför går du ut så tidigt på morgonen? Min matte har faktiskt sått frön. Det gjorde hon i mitten av maj när vi flyttade in i vårt hus. Det har kommit upp lite små växter ... persilja, basilika, dill och gräslök. Colliekramar

Kasper sa...

Åh va fint hus, och åh, va härligt du sover! Hihihi, efter att ha kikat en stund tror jag att jag fattar hur du burit dig åt för att knöla ihop dig så där. Men det var ine lätt, eftersom jag bestämt tyckte att jag såg fem tassar... ;)
Ses i morrn!