torsdag 29 juli 2010

Innedag

Nu har det kommit 79 millimeter regn på mindre än ett dygn!Jag tror jag avstår från att gå ut i trädgården idag.Matte tyckte att vi skulle träna i köket istället.Hon försökte tydligen få mig att plocka upp några av mina saker från golvet och lägga i korgen.Efter ett tag (och många korvbitar) sa hon ett sånt där svårt ord som jag inte förstår - obildbar!Är hon dum eller???OK matte, nu slutar vi med det här - ge mig alla korvbitarna som är kvar istället!När regnet avtog lite gick vi på promenad och konstaterade att regnet kom inte bara uppifrån.Jag tror att husse får vänta lite med att klippa ängen... Fuktiga kramar, Ludde

7 kommentarer:

Arlo sa...

Åh, vi har bara fått 76 mm än så länge :-) Va bra att du och din matte försöker lära dig att städa upp lite också. Det är faktiskt en lönande sysselsättning. Jag har nyss lärt mig att hitta och plocka upp nycklar och smycken ute i gräset. Det är lite läskigt först med små metallsaker, men det lönar sig också. Och tänk nästa gång matten tappar nycklarna, vilken bautabelöning jag ska få när jag hämtar dom åt henne!
Jag tycker att ni ska ta en kanotfärd på ängen!
Städade kramar!

Kasper sa...

Ha - min matte är precis lika obildbar som din! Sitter där och tjyvhåller på korvbitar och sånt, det tar alltid en himla tid innan hon fattar att hon helt enkelt bara ska GE mig dom, det är ju i alla fall mig dom är avsedda för!!!

Fast med tiden ska vi nog lyckas få dom att fatta - det gäller att inte ge upp1 ;)

(En jädrans massa regn hos mig också, förresten!)

Wille sa...

Oj ni har ju en egen pool ju elelr kanske "sjöutsikt" passar bättre ! Har du provbadat ? Näe jag förstår om du inte vill för vattnet såg rätt lortigt ut. Här har det också regnat, men inte alls lika mycket som hos dig, som tur är. Tja det där med en del trick är ju både skoj och lite jobbigt. Men tass kan du ju det ser jag ju. Behövs det så mycket mer ? Tänk vad en tass i knäet kan ge !

taxenmilton sa...

Ja det var ett riktigt oväder som drog förbi. Har haft ett riktigt race i natt säger matten, har bitit sönder lite leksaker så det låg stoppning överallt i huset i morse. Kanske för att jag hade överskotts energi när man inte kunde vara ute igår, vem vet????. Kramis Milton

Sigge sa...

Är uppe i 79 här också.
Fast 3 av dom kom idag.
Ängen skulle jag genast ha provsimmat.
Men tråkmatte påstår att det kommer att sjunka snabbt eftersom det varit så torrt.

Hillman sa...

Usch ia mig va mycke regn, nä några såna mängder har vi inte fått men väl lite varje dag. Här har de aviserat att Åskar skulle komma men än så länge har vi sluppit.

Det där med plockningen tyckte jag att du löste bra, bättre att få all korv me samma, hihi.

Taxkramisar.

Malte och Snoken sa...

oj va me vatten ni fått! Här har det varit snålt me regn så v har fått vattna en del men det kommer nog ska vi se!