söndag 18 juli 2010

På Västkusten

Efter Skottvångspartyt åkte vi hem och packade våra väskor, och tidigt på söndagsmorgonen åkte vi ned till Fjällbacka, på Västkusten.Vi parkerade vid båtklubben, där husses bror har sin båt, och stuvade in våra pinaler i den.Det tog bara några minuter att åka till husses pappas stuga på Valö.Stugan ligger en bit upp på berget, men jag låg gärna nere vid stranden och spejade.När det var fint väder åt vi frukost på verandan.Eftersom vi har egen strand, så badade och badade och badade vi. Jag ska nog sätta upp en stor skylt med HUNDBAD där nästa år!Jag gjorde en del strandfynd. Här en bra pinne.Många fina sandrullningar blev det såklart.Husse och jag gick på promenad uppe på berget.När det regnade fick vi äta frukost inne.Ibland drack vi kaffe på bryggan.Husse fick lite snickarabstinens, så vi rev bort den för låga delen av trädäcket, på vägen till tvättrummet.Sedan åkte vi in till Fjällbacka och handlade mat, plankor och spik. Husse fick gå många vändor innan plankorna var uppe.Vi mätte noga så att alla golvreglar blev lagom långa.Det blev en hel del spikar att slå i.Jag kollade noga att husse inte sågade snett.Det är slitsamt att vara ansvarig byggledare...När jag blev törstig hade jag en egen naturlig vattenskål bakom huset.Jag gillade nog allra mest att få åka båt.Att äta mjukglass på Ingrid Bergmans Torg och att gå runt och snosa i Fjällbacka var förstås också väldigt trevligt.

Nu är vi hemma igen, och i morgon ska jag se vad ni har haft för er. Saltstänkta västkustskramar, Ludde

10 kommentarer:

Arlo sa...

Men attans vilken semestervecka ni haft!! Rena drömsemestern för både hund och husfolk låter det som! Sandrull, låter hur kul som helst! Egen badstrand! Mjukglass, båtturer och simning! Åh, jag vill också åka bort på sånt kul! Kan du sdimma på riktigt nu då, Ludde? Nej, nu måste jag njuta av bilderna en gång till! Välkommen-tillbaka-kram!

Edith sa...

Vilken härlig semester du haft Ludde! Fast du fick inte vara riktigt ledig. Måste agera byggledare också. Bättre byggledare får husse leta efter. Du ser också ut att trivas på sjön. Nospussar

Lukas sa...

Vilket fantastiskt ställe! Jag är ju också på västkusten nu i fyra veckor.Ni verkar ha haft det helt underbart! Visst är det härligt när havet bär och man bara flyter omkring i det salta vattnet :-)

Sigge sa...

Vilken superbra vecka du verkar ha haft!!!!!!
Grattis till att du ÄNTLIGEN insett badandets fördelar.
I förra veckan så såg jag för första gången matte bada!
Trodde inte mina ögon men hon simmade.
Annars så har jag ägnat mej åt vanliga hundgöromål och räddat en kattvalp från regnbågsbron

Tessan sa...

uj uj uj blir riktigt riktigt avundsjuk på alla härliga ställen folk har att åka till!Bada har mina vovvar bara fått göra 1 gång sålänge...finns liksom inte så bra ställen i närheten här där hundar får vara (får får dom väl men inte lösa!)Fnissar lite åt att husse inte kan ta foton ( ja det är inte jag som säger så altså utan husse själv!)ha det gottigt!

Elliot sa...

Hääärligt Ludde att bada , eller hur? Fasen, ni kunde väl tagit en tur hitåt när ni ändå var på rätt väg åt rätt håll :-)
Elliot

Stella sa...

Vilet paradis!! Vi ska förhoppningsvis till Kusten i augusti, läääängtar!!

Puss på dig Ludde

strövelstorpslagottona sa...

Jädrans vilken kulig semester du har haft. Åkt båt har vi aldrig gjort, ser härligt ut. Jo vi har åkt båt, men en sån där stor en, så det räknas inte.
pussar

Sigge sa...

Men Ludde var håller du hus????????
Matte misstänker saker...............

Malte och Snoken sa...

men så härligt med stuga vid vattnet sådär o båttur dit oxå! ser absolut fantastiskt härligt ut! hoppas ni njöt i fulla drag!
slafsar