lördag 9 april 2011

Tillbaks från London

Äntligen har husse och matte kommit tillbaks från Londonresan.Vi gick på en riktigt härlig skogspromenad på fredagen medan dom berättade vad dom sett och gjort.Som vanligt hade dom bara tagit med sig Harriet, Harry och lilla So-fina på resan.Dom hade varit på Harrods och letat hundsaker till mig.Halsbanden var tydligen för pråliga.Sängarna var för små. (Ändå kostade den här lilla 650 pund!)Även jackorna och tröjorna var för små. Vilket sk-t-ställe!I Hyde park såg dom en papegoja i ett träd.Tråkiga tulpaner är väl inget att visa!Dom blev så trötta i fötterna av allt promenerande, så dom tog varsin undervattenspedikyr. OBS!!! Sigges matte får INTE titta på nästa bild!!!!Dom satt med fötterna i ett akvarium medan fiskarna masserade och städade fötterna.Nästan all snö är borta här hemma nu.Det är riktigt skönt att vara klar med Bossepassningen, för han går så sakta, och jag får ha honom i koppel hela tiden.Nu kan jag snosa omkring som jag vill.Hemma frågade jag matte om jag inte skulle få något för att jag passat Bosse så bra.Klart jag fick ett öra och tugga på. Dessutom har dom köpt både köttfärs och kycklinglever till mig. Mumsiga kramar, Ludde

7 kommentarer:

Arlo sa...

Vilken tur att dom hittade tillbaka till dig, Ludde! Klart du skulle få lön för Bosse-passningen, det kan inte vara lätt att passa en som går så sakta.
Tur att dom inte köpte en sån där liten tröja till dig, men himmelssängen kunde du ha som kudde!

Kasper sa...

Var nog tur att mycket på Harrods var för smått för dig! För TÄNK om dom fått för sig att köpa en sån där löjlig jacka... För att inte tala om en sån där säng, i större format...
Nänänä, inget för en stor stark Ludde inte!!!

Den där fiskstädningen skulle inte min matte heller vilja vara med om. Men till skillnad från Sigges matte klarar hon i alla fall att titta på bilden.

Skönt att dina egna tvåbeningar är hemma, så att du får strosa runt utan koppel igen.

Kikkan sa...

Va duktig Du var som tog så bra hand om Bosse.. & synd att Du inte fick följa med till London, men tröttsamt & absolut ingen höjdare för vovvar att vandra runt i, bortsett från alla fina parker vi har. In på Harrods får i stort sett inga hundar följa med. Skönt att våren har kommit till Er nu..idag var det som högsommar här. London hälsningar Kikkan som ofta kikar in på Din & husses bloggar.

Freja Phaléne sa...

Tycker då inte alls att det var för pråliga halsband!! Hihi jag har faktiskt ett par såna... Men tröjorna såg ut att vara mer i min size än i din, dumt ju!!! Puss på dej!!

Hector sa...

Vilken resa de varit på. JO jag kan förstå att dte fanns mkt på Harrods, men inte ville väl du egentligen ha en tröja va...? Eller ?
Halsbanden, nja det är trevligare med mjukare halsbanmd tror jag, men visst, snyggt säkert.
Tur att du kunde få lite "lön" för att du passat och motionerat Bosse så pass bra ändå, även om han gick långsamt.
Ha en skön söndag nu kompis !

Edith sa...

Det är tur att Bosse och du har varandra när matte och husse sticker iväg på såna där lyxiga resor. Det där "pet kingdom" verkade då ha en massa onödiga hundgrejor, eller vad tycker du? Fast det är klart ... många mattar och hussar tycker sånt är kul. Colliekramar

Sigge sa...

Var du glad Ludde att det inte fanns i din storlek varken halsbanden eller löjliga tröjorna.
Matte kan se vithajar på bild men hälsar att det där är definitiv pirayor som bara har en plan i livet och det är att slita fötterna av människor! Det där är det absolut sist hon skulle komma på tanken att göra!