torsdag 21 april 2011

Äntligen några bilder

Stackars mig som har en sån eländig husse. Han blev så trött efter lydilitykursen så han har inte orkat göra ett enda dugg på en hel vecka. Inte för att han lärde sig så mycket på kursen, och frågan är om jag nånsin kommer att kunna lära honom nåt?Hur som haver - vi samlades oftast i en stor ring runt Marie hundtränare.Cleo var störst och Brumma var minst.Jag försökte lära husse att ge mig godis varje gång jag rörde vid en musmatta.På tal om matta, så måste jag aktivera matte också! (INGEN annan hund behövde ha BÅDE husse och matte med sig!)Det fanns stora studsmattor som var kul att hoppa på.Det tyckte jag var en passande aktivitet för matten!Kasper övade sin matte i att fota utan att skaka.Sigge var i städtagen och plockade undan gamla löv.Saika tyckte vissa övningar var för enkla.Matte satt mest och passade våra väskor vid fikastället.Sigge kom när vi fikade och lärde min husse att kasta minipinnar till honom. (Han kan nog lära sig kasta större när armen blir bättre.)Jag lärde min husse att böja sig ned och ge mig godis när jag bugade. (Det knakade oroväckande i hans rygg, men det var nog nyttiga rörelser.)Einar var en rackare på att ligga lattjo.Kasper övade sin matte i att gå nära en sten.Min husse kom aldrig så nära.Lotta gick och hämtade korv åt sin matte som hon skulle ta emot.Sen skulle Lotta lära Cleos matte att ta emot korvar.Jag försökte naturligtvis samma sak med min husse.EN gång lyckades han ta den utan att tappa den.Det var i alla fall en trevlig kurs som Marie hundtränare och Sigges matte ordnat, och vi tackar även för det härliga vädret! Trötta, tacksamma kramar, Ludde!

11 kommentarer:

Arlo sa...

Oj, vad din husse måtte ha tagit i på kursen, så utmattad som han blev. Vi trodde att ni fallit i koma eller nåt. Men, allvarligt talat, var det inte lite skämmigt att ha med både hussen och matten? Speciellt som matten inte verkade vara till någon större nytta. Fast kul hade ni, det syns och jag tycker att din husse är riktigt duktig i de flesta momenten! Kul att se!

Grabbarna boys sa...

Vilken kurs säger vi bara.
Den verkar ju riktigt lattjokul ju.
Härliga bilder ni bjuder på dessutom.
Vår matte älskar att titta på bilder så det passade henne utmärkt.
Ha en riktigt härlig påsk på er allihopa.
Vov från grabbarna boys!

strövelstorpslagottona sa...

GLAD PÅSK till er alla
pussar

Becca & Olga sa...

Vad duktig du är som aktiverar både husse o matte på samma gång :D

Stella sa...

Den kursen såg riktigt kul ut, du lyckades ju lära hussen en hel del :-)

Doris och Einar ligger precis likadant, men Einar såg lite roligare ut!

Ha en riktigt go o glad påsk!!

Sigge sa...

Var faktiskt lite orolig för er.
Hoppas att husses arm inte tog alltför mycket stryk av helgen.
Men visst hade vi skoj!
Dejtade Lotta idag och hon hälsade inte till dej, inte vad jag hörde i alla fall

Kasper sa...

Så skönt att husse lyckats få ordning på både bilder och arm!
Tycker nog att du lyckades riktigt bra med din husse - jag för min del har faktiskt en hel del att öva min matte på. Hon är t.ex. INTE ALLS lika generös med köttbullebitar längre!!!!
Ha en fortsatt fin påskhelg!

ellio sa...

Oj vad kul ni verkar ha haft på kursen. Jag skulle nog varit med så att Kulan hade fått lära sig lite hyfs :-) Vad trevligt att du fick träffa Sigge oxå. Tänk vad många man lär känna på bloggen.
Vi vill önska er en GLAD PÅSK från Kulan och mig

Hector sa...

Här vill det till att träna mattar och hussar, det tycker jag är bra. Fast att behöva ha båda två med sig på en kurs och träna båda två, det låter väldigt jobbigt. Du måste vara helt slut nu. Antar att både din matte och husse var rejält trötta efteråt.
En anna har bara tränat matte lite lätt. Jag har inte så mkt erfarenhet av matte och husse träning än. Mne dte blir mer framöver misstänker jag.

Buttons sa...

Oj, så mycket som hänt hos dig sen jag var hit, och allt det vita har försvunnit, och ni har lika soligt som jag har. Vilken mysig kurs, sån skulle jag gärna ha släpat med matte på.
Glad PÅsk och blötpussar till er alla.

Hillman sa...

Ja, jag kan inte skylla på att vi varit på kurs, så det är därför vi varit usliga på att blogga. Nej, matten hon är som hon är helt utslagen, hostar och klagar över huvupine när hon böjer sig ner för att hämta eller ge oss saker. Ont i fossingen har hon ännu för medikaninerna tålde hon inte, det är skräp med tvåbeningarna det är då ett som är säkert, hihi.

Taxkramisar.