tisdag 24 februari 2009

Vilket fynd!

Det började bra med köttbullar, korv och ris till frukost.Sen kom mattes bror Nisse, som har sportlov, och drack kaffe med oss. Jag dricker inte kaffe, men matte hade gömt flera stora godisbitar som jag letade rätt på under tiden, vilket jag uppskattar minst lika mycket.Efter kaffet gick vi ut på långpromenad med Nisse. Det var någon vänlig själ som plogat en väg så att människorna har lättare att ta sig fram.Jag däremot sprang omkring där det inte var plogat, och gjorde mitt bästa fynd hittills.Ett härligt rådjursben med lite päls och annat gottis att gnaga på. Lite senare träffade jag tre pigga schnauzrar.Den svarta har jag träffat förut, och han heter Sixten, men de två grå damerna hade jag inte sett förut.Vi gick vidare genom skogen, och det var verkligen vackert med all snö.När vi kom hem fick vi jordärtskocksoppa och laxmacka, men jag valde att äta mattes hundkex i stället.Dom såg lite lattjo ut, men förmodligen hade dom nån slags grimastävling när dom åt? När de sen åt semlor och drack kaffe en gång till, fick jag slicka visparna och skålen som vanligt. Till middag fick jag bara kulor, men när husse och matte drack te på kvällen, fick jag ostsmörgås och köttbulle, så jag är mycket nöjd med min dag. Stora trötta kramar till alla, och en extra stor till Malte och Snokis matte från Ludde

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men va mycket god mat du får!! Själv får jag bara kulor i min skål..

Anonym sa...

Men Ludde da, vikken toppen dag du har haft. Det tycker jag är jättekul, det är vi "taxar" värda föresten alla hundar. Kramisar Milton

Anonym sa...

Hej jag heter Giah och hittade hit från Sigges blogg...
Läste att du åkt förbi vårt hus det ligger på högersida om Malmköpingsvägen...ca 1 mil från E:a...
(Ett bra ställe att ta kisspaus på om ni har vägarna förbi fler ggr.)
Alltid kul med fler vänner :)
Kommer att titta in här fler gånger så jag hinner läsa mer, det är dags att sova nu...
/ Giah