söndag 22 februari 2009

Snösprång

Vicke ruggigt väder!Jag förstår att Milton inte vill gå ut och att Malte och Snoken hellre gosar med husse i sängen.Jag har så mycke spring i benen, så jag måste helt enkelt ut!Det var nästan inga människor ute, så jag fick springa hit...och ditt...och hit igen.På ett ställe skrämde jag upp en storpippi. Husse sa att de nog va en hägring eller nåt. Annars så träffade vi bara några enstaka andra hundar. Dom som går lösa, precis som jag, får jag hälsa på och leka med en stund, men när dom vi möter är kopplade, ska jag "bara" gå förbi och inte låtsas om dom enligt husse. Fattar han inte att då behöver dom ju verkligen livas upp med lite spring o lek? Ja jag säger då de... ... kommer jag åt så smiter jag fram till dom i alla fall, fast han gormar o skriker.Sen var vi hemma och njöt av tulpanerna som vi köpte till matte när vi handlade mat senast. Njut av dom Mille! Och tänk på våren som kommer snart! Snökram (eller heter de kramsnö?) Ludde

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hederstaxen Ludde, jo det är ju lite mycket nu (snö).Frös som tusan när vi var ute o lekte matte fick plocka massor av snöklumpar på mig. Men jag drar in lukten av dina tulpaner så vackra. Snöpusssssssssssssar i massor Milton

Anonym sa...

nämen kom inte vår kommentar med? vi skrev om snöpussar eller var det kramar o slask o lite om att mötas ute o studsa o tuta...suck...vi prövar igen här då...

Anonym sa...

Ja fattar inte vafför kommentarerna spökar ibland? Husse fattar inte heller, men han har väldigt små händer...