söndag 22 februari 2009

Middag

Det var trevligt hos Maj-Lis och Bosse igår. Det tog en halvtimme att gå dit, och när vi kom fram doftade det fantastiskt gott, för det var Biff Rydberg till middag, och den köttiga delen och äggulan skulle jag gärna mumsat i mig. För säkerhets skull hade jag inte ätit något innan vi gick, fast husse hällt upp en stor portion med torrfoder hemma. Man ska väl inte va mätt när man går bort...Människorna fick en drink när vi kom, och jag fick vatten i en kastrull.Sen visade det sig att den där Rydbergsbiffen bara var för de tvåbenta, så jag la mig och sura i hallen i stället. Jag hade visserligen ett mumsigt tuggben med mig, men vem kan gnaga på ett sånt när de doftar stekt oxkött? Lite senare när de skulle dricka kaffe, slog jag mig ner i salongen och lyssnade på deras snack med ett halvt öra, och tänkte istället på mina bloggkompisar. Tänk om man kan få bli hederstax... ...jag ska träna mera töjningar i morgon. Promenaden hem på nattkröken var skön i alla fall för det hade börjat snöa, och de gillar jag. / Ludde

PS. Jag åt upp min mat i morse i stället. DS

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du Ludde verkade som ett riktigt skitkalas för fyrbenta. Vadå oxfile det måste väl dom tvåbenta veta att vi äter om det det inte finns ngt annat. Men du kanske kan få nåt gott i dag av husse eller matte istället. Kram Milton

Anonym sa...

å vilket smaskigt kalas ni var på...äggula som e så gottigt...surt att du inte fick en slick ens!
vi tycker du kan få bli hederstax ändå vi vill ju inte att du ska göra illa dig i nacken eller nåt på kuppen!
så vi dubbar dig till hederstaxknyffel!
slafseligos på hederstaxnos!

Anonym sa...

Dessa människor, du fick inte smaka och vet du va? Jag fick inte ens gå med igår när husse skulle iväg på middag!! Ibland undrar man varför de skaffar hund??

Vi vovvar får hålla ihop!
Nospussar Stella