måndag 16 februari 2009

Sabotage!

Å jag som ska träna för att bli svamphund... Vet ni vad som hände? Jo, husse hade varit ute och riggat morbror Åkes tomt med korvbitar på alla möjliga och omöjliga ställen. Sen gick han hem och hämtade mig, och vi gick tillbaks för att jag skulle få visa mitt fantastiska väderkorn och hitta alla tolv korvbitarna. Inte en enda korvbit hittade jag!!!! Dom fanns nämligen inte kvar! Två rackarns kråkor satt uppe i en grantopp och skrattade rått, mätta och belåtna. Ja menar, hur ska man kunna öva när dom bär sig åt så där? Jag äter ju inte från fågelbordet eller av talgbollarna, så dom kan väl hålla sig till sitt. Nu gick vi tillbaks hem och jag fick leta hundkex inne i stället. Hur kul e det? De går ju inte å missa! Hade jag varit fågelhund, så skulle jag flygit upp och skällt ut dom dumma kråkorna efter noter!Sedan hjälpte jag husse att baka kuvertbröd istället.Matte säger alltid att jag e i vägen när jag ligger så här. Jag är väl i köket, och inte på vägen heller, å man kan väl se sig för?Goda bullar blev det och jag fick smaka en alldeles nybakad med smör och ost. Det kallar jag lycka! Smack smack på er, nu ska jag sova gott! / Ludde

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu blev nog kråkorna eller Säpo rädda att jag skulle komma å bita dom. Nu verkar de funka igen! Tack Milton för att du sa till! Du är verkligen en hederskompis! Jag kanske ska prova de där me att lägga mig ner å bli hemburen osså? Får se om husse orkar bära bara...