lördag 14 februari 2009

Ihop med flocken

Flocken har varit samlad hela dagen.Vi gick ut gemensamt och övade i att gå utan koppel på trottoar, för vi skulle hem till husses kompis Tore och fika. Han hade i alla fall en godisgömmeboll som jag bet sönder. Tråkigt att den var av så dålig kvalitet.Vi gick hem genom skogen, och den luktar faktiskt mycke bättre än trottoarer.När vi kom hem, fick jag leta plättar i våran dunge. (Jag har berättat för husse om Sigges hemsida, där de står hur man blir svamphund.) Det gick bra tyckte husse, för jag hittade alla 7 plättarna. Tack Sigge för tipset!Sen lekte jag med min favorit-bogserlina en stund, ett mycket användbart och bitvänligt dikesfynd!Jag fick ett grisöra som efterrätt också, nästan i form av ett hjärta... Hjärtegosepussar till er alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du Ludde måste vara världens tröttaste hund nu, med allt du har gjort idag, Jag har varit på middag i kväll o där var det ganska mycket ungdomar som kom o gick o jag var tvungen att kolla alla ja du vet lukta, gosa, se efter att dom inte gjorde någet bus, men det var justa killar o tjejor, Kramar Milton sov gott

Anonym sa...

Hejsan
Ännu en trevlig hundblogg!
Vilken grej, att få leta plättar, hoppas att min matte anammar detta!!
Nospussar Stella

Anonym sa...

BRAVO Ludde!!!!!
Det tar sej, kan du hitta plättar nu så kommer du säkert att fixa svampen också.
Lite pyssel i början men man lär sej snabbt.
Tala om för dina människor att när du markerar svamp ska det vara extra gott godis, typ köttbullar, korv eller blodpudding.
Matte brukar gnälla över hög kostnad för sånt från våren till senhöstn.
Vadå, man SKA ha lön för sitt arbete!
Bogserlina har jag aldrig lyckats fynda nån.
Måste kolla om jag kan hitta nån.