lördag 7 februari 2009

Dimmigt

Jag hörde häromdagen att husse och matte trodde att jag kommer in och ligger bredvid deras sängar för att hålla koll på dom.Löjligt, säger jag, hur tror dom att jag ska kunna sova i den här lilla bädden där man inte ens kan ligga rak? Det är ändå storlek large!Däremot när dom stigit upp och duschar brukar jag ligga utanför och vakta. (Häromdagen när jag varit i rastgården, sa männskobrorsan Anders till husse att "jag luktade hund" Då åkte jag in i tortyrkammaren när jag kom hem. Det var ruttet... ..skulle jag lukta viol trodde han? Jag har nog kännt vad det luktar om Cornelia ibland!!!Hur som haver gick vi ut i dimman på promenad, när husse satt en kanelbulledeg på jäsning.Jag kollade sprickorna och ansåg att isen skulle hålla.Mycket slask var det.Husse bakade färdigt sina bullar, såjag får ha mina kex i fred.Till middag åt dom laxtartar, som luktade riktigt gott.Jag fick dock hålla mig till mitt eget torrfoder, men när dom åt äppelkaka med vaniljsås, fick jag slicka bunken sedan. Vaniljpussar till alla från Ludde

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här kommer sena nattpussar till dig Ludde, din sovställning i din säng såg coolt ut. Du kanske skall be att få en större säng eller kanske husse eller matte kan ta din o du deras. Själv sover jag mellan husse o matte under täcket. Kramar Milton

Anonym sa...

Lyllo!