lördag 3 september 2011

Svårt val

Vissa dagar måste man välja, och igår var det en sådan dag. Husse skulle till Coco på torpet och fiska kräftor med min människobror Anders. Förra gången var ju jag med och fiskade och matte var hemma, så nu valde jag att vara hemma med matte och passa henne. Husse hade i alla fall den goda smaken att ta lite bilder på Coco till mig.När de lagt ut kräftmjärdarna, ätit middag och lekt med Coco ett tag var det dags för henne att gå och lägga sig.Anders läste en godnattsaga för henne medan hon smaskade i sig lite välling.Klart att hon måste se på bilderna också.I morse var husse uppe tidigt och kom sedan hem med en hink kräftor som han kokade med salt och en massa dill.När kräftorna var klara, fick han roa sig med att flytta på en massa sten och jord med en stor maskin han fått låna.Det var en väldans massa spakar och pedaler att hålla reda på men efter ett litet tag gick det riktigt hyfsat.När matte och jag satt och tittade på verkade det som om han hade riktigt skoj. Lördagskramar, Ludde!

6 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Det kan vi ju hålla med om....riktigt skoj verkar husse ha haft det!
Vov o kram!!

Eva sa...

Ååååååh!!!!
Har din husse en så'n!
Jag vill nog flytta till dig för jag ÄLSKAR så'na mojänger. Matte tycker t.o.m. att det blir smått löjligt när jag alltid stannar och tittar på plogar o andra... (Tar lite tid nu, när de gräver för dränering, att gå ut med den pysen... Mattes anm)
Assar

Rudi sa...

Nu har väl hussen fått sitt roliga för i år! Bättre leksak kan han väl inte få? Coco blir bara finare och finare för varje dag...vilken tur du har, Ludde, osm har henne!

Emma och Malte sa...

Vad gott med egen-fångade kräftor!! Vi har inte ätit en enda kräfta i år, matte hon skäms!
Och den där leksaken ser jätte rolig ut, finns dom till hundar också?
kramis!

Sigge sa...

Stora pojkar stora eksaker säjer matte.
Fat hade mina människovalpar sett detta hade din husse varit deras stora idol.

Kasper sa...

Klart som attan att han hade skoj, din husse! Hoppas han kom ihåg sig, och slutade flytta jord och sånt i tid! För man kan göra HÅL också med såna där grejer!!!!
Undrar var han gjorde av allt han flyttade - kanske att du vid det här laget har fått en HELT ny tomt att utforska... ;)
Coco är samma sötis som vanligt, men kräftorna förstår jag mig inte alls på. Ser läskiga ut, tycker jag!