söndag 25 september 2011

Det var som katten...

I somras när hussen och jag var ute på promenad såg jag ett underligt vägmärke.Jag menar, vem vill ha en groda? Jag vill mycket hellre ha en katt! Rudi har en katt, Sigge har två och Kasper har ju fyra stycken, så EN enda vore inte för mycket.Jag tänkte att jag sitter väl vid det här märket i stället och ser om det kommer någon. Inte kom det någon inte! Får väl försöka smita upp till Lilla O någon gång. Hon har ju också två stycken.Det här är min födelsdagspresent till Rudi som fyller fyra år idag! Ett värmländskt dass för mycket smala personer och hundar!Kristallkrona i taket och dubbla hål så man kan sitta bredvid varandra. GRATTISKRAMAR! Ludde

7 kommentarer:

Rudi sa...

Åååååååhhhhh, vilken fiiiiin present! Wow, vilket dass! Såna finns helst klart inte i Julita. Lyxdass i min samling! Det var nästan bättre än norsken, dött lopp kan man nog säga. Nästan så jag skulle kunna ge dig min Alf som tack, men jag törs inte. Nån kanske skulle bli arg då. Tack, kompis!

Emma och Malte sa...

Vilka konstiga skyltar, såna har vi aldrig sett! Men nån gång måste ju bli den första!!
Och vilket lyxdass du hittade dåå.. Med kristallkrona i taket och allt!

Kasper sa...

Ja, detta kan man sannerligen kalla ett DASS! Fattar att Rudi blev överlycklig!

Psst Ludde - fortsätt så här du, så har du snart en egen katt, du också! Fast två kattungar är bättre än en, för dom har kul med varandra och klänger mycket mindre i gardiner och sånt... Förresten så har Sigge faktiskt TRE katter, han har gamla tant Paddis också. :) Hon som ignorerade min Mysa.

Sigge sa...

Japp Kasper har rätt jag har tre katter.
Gamla Paddis, Askur och nu Loke.
Självklart ska du ha ett par egna katter.
Loke har syskon som behöver hem, jag kan fixa två till dej.
Varrje hund bör ha MINST två egna katter!!!!!

Eva sa...

Jepp! Varje hund bör ha MINST 2 katter! Fast vi har ju siameeeeser (som de jämt påpekar...)... Hoppas de räknas.
PUSS
Jesper o Assar
Ps Matten tycker att vi ska tala om att det där dasset baske mig var det tjusigaste hon sett, vare sig inne eller ute.

Grabbarna boys sa...

Katter har vi gott om i grannsakpet här hemma men en sån skylt har vi aldrig sett.
Inte ett sånt dass heller...är det kungens då eller??
Finns det nån dasstävling så vinner du garanterat och vi förstår att Rudi är attans avundsjuk på dig just nu.
Vov från grabbarna boys!

Hillman sa...

Vicka konstifika skyltar några såna har vi inte här uppe, vare sig med grodor eller katter på. Nej, här är det bara älgar som har märken, hihi. Om du letar katt, så finns det några på dt.se som saknar hem.

Taxpussar.