fredag 9 september 2011

Svansans

Matten håller på att klippa mig. Det tar nog en dryg vecka innan hon lyckats komma åt hela mig med kam och sax.Idag var det svansens tur att bli ansad.På långpromenaden hörde jag plötsligt en bekant röst från andra sidan ett staket: Hej snygging! Vilken stilig svans du har! Kan man få en puss?Självklart sa jag till Mimmi och pussade henne på nosen. Tur att det inte fanns någon grind.När vi kom hem satte husse och jag upp vinter-trädgårdsbelysningen, för nu är det faktiskt mörkt ute långt innan vi gått och lagt oss... Lysande kramar, Ludde!

10 kommentarer:

Rudi sa...

Ja, med den svansen kan ju inga brudar motstå dig, det förstår jag! Ja, visst är det attans mörkt på kvällarna nu. Matten smyger omkring med pannlampan på fast det nästan är fullmåne!

Emma och Malte sa...

Vilken kanonsnygg svans du fick! Avundsjuka kramar från Malte :-)

Eva sa...

Vad??? Får du stå upp och bli friserad så där?????
JAG blev allt tvingad att ligga på det där attans trimbordet i mer än en timme medans matten slet och drog i alla ben och svans och mage och HELA mig! Fast nu är jag ju iofs praktiskt kortklippt ett tag framöver... Ungefär som du faktiskt:)
PUSS! (O du, du får gärna vidarbefordra en till den där lilla söta Mimmi!)
Assar

Kasper sa...

Så söta ni är tillsammans, du och Mimmi. Lite omaka - inte då!!!
Snygg svans - fast personligen föredrar jag en viss yvighet, åtminstone på mig sjölv. :)
Väldigt mysigt också med den där kvällsbelysningen - så att du hittar dit du inte ska gå eftersom det finns en grind där. :)

Gizmo sa...

Vilket gulligt par ni var tillsammans. Måste säga att jag tyckte väldigt mkt om eran uteplats med kvällsbelysning... Sånt gillar jag. Jag har turen att inte behöva trimmas och borstningen är klar på ngn minut vilket jag uppskattar.. Ha det gott Ludde

Edith sa...

Visst är det jobbigt när matten ska ansa ens päls. Min matte började igår. Hon tog fram mina borstar, kardor och en sax. Sen började hon att klippa mina tassar rena och fina och sen kom stålborsten fram. Hon borsta och borsta och borsta ... mina byxor och min man fram. Idag ska eländet visst fortsätta. Colliekramar

Hillman sa...

Joho, nu fick matten idéer igen, så nu åker nog jag på en klippning till veckan. Jag har nämeligen oxå en långhårig svans, hihi.

Taxpussar.

Sigge sa...

Sönt att min päls klarar sej utan trimning.
Men jag lever ju under hotet om tortyrkammaren och det är ännu värre det!

Gizmo sa...

Trim behöver inte jag heller.. Men en o annan dusch blir det beroende på vad jag varit på för äventyr. Men det gör mig ingenting för jag älskar stunden efteråt när jag får sitta invirad i en handduk i mattes knä..
Hoppas du har det bra mitt i trimmet..

Tessan sa...

Åhhh Ludde lille Ludde du är för gooo! Har ju inte varit härinne på ett tag....men bli inte avis för jag har inte varit inne hos ngn på länge! Har bara lixom inte orkat,haft tid eller lust....Nja har nog mest suttit med massa bilder som jag inte hinner med och så blir klockan sängdax och så ska datorn av för att husse är ute med voffsarna och då lägger jag ut gosis i små små bitar som dom letar efter....( WOW den meningen var lång;))
Ska föröka bättra mig!
Kramis och nospuss!