måndag 22 augusti 2011

Utan koppel

Nu när vi passerat 20 augusti med råge går jag oftast utan koppel. Det har jag faktiskt redan gjort på morgonrundan de senaste veckorna, utan att husse eller matte kommit bort.I morse såg jag ett rådjur på grannens tomt, men jag tyckte inte att jag behövde jaga bort det, för då kanske hon hade hoppat in till oss och mumsat på VÅRA blommor. Det var väl bättre att hon stannade på gräsmattan där hon var. Det är nog lättare att se henne om du klickar på bilden... Fria kramar, Ludde!

10 kommentarer:

Emma o Malte sa...

Vad härligt att få gå utan koppel! Det är ju helt klart det bästa. Tur du har sån bra pli på din matte och husse så de inte springer bort!
Kramar

Gizmo sa...

Jag skulle nog inte kunnat hejda mig. Jag hade nog rusat efter det fina rådjuret. Vi brukar se såna på våra nattpromenader. Massor av harar också. Dom är jätte skojsiga för dom skuttar som sjutton när dom får syn på mig.. Kanske är tur att jag har koppel så jag inte jagar dom och sen går vilse efteråt.

Rudi sa...

Men ATTANS, Ludde! Hur kunde du låta bli att kolla närmare på rådjuret?! Jag skulle ha varit där som en raket!

Sigge sa...

Äsch, rådjur är inget att bry sej om.
Finns viktigare saker i hundlivet. Det där med 1 mars 20 augusti det har jag o matte aldrig brytt oss om.
Jag har ju ingen som helst jaktinstinkt.
Sen ska mina skogar vara folktomma när trött, less och folkilsken matte ska vistas i dom.
Senaste veckan har varit fruktansvärd då närstående haft extremt jobbigt och inte är det över heller.

Kasper sa...

Jag tycker inte heller att rådjur är nåt att bry sig om!
Fast jag KAN kanske tänka mig att jaga iväg dom från min tomt och in på grannens... ;) Åtminstone önskar matten det,
Men dom envisas med att lämna grannarna i fred och koncentrera sig på oss.

Eva sa...

Smart av dig att inte jaga in blomsterätaren till er!
Assar dreglar och avundas "lös och utan koppel"... Han kan INTE få det förtroendet...
PUSS!

Grabbarna boys sa...

Lyckliga Ludde...att få vara utan koppel är det bästa som finns.
Faktiskt så är vi för det mesta utan koppel också, vi har lärt oss vart de osynliga gränserna går och då litar matte o husse på oss!!
Vov från grabbarna boys!

Hillman sa...

Nämen hederstaxen har du kommit ur gängorna, det är såna där som taxar jagar, fast du har lite för långa ben för att jaga såna. Det är nog bäst att du håller dig till att hålla reda på alla tvåbeningar i stället, fasen vet hur du hinner med allt, hihi.

Taxpussar.

Gizmo sa...

Hoppas du och dina tvåbeningar mår bra. SJälv har jag ägnat mig åt civilolydnad idag.. haha

Wille sa...

Skönt att din matte mår bra nu.
Jo här är det också till att vara utan koppel rätt ofta numera. Undrar vad det kan bero på, kan det vara den 20 augusti som du talar om som har passerat. Inte omöjligt. Idag är det i alla fall varmt och skönt, men springa det får det vara med, men Hector han rusar omkring som jag vet inte vad. Han har blivit heltossig idag. Idag satt jag nämligen och tittade bara på honom när han sprang från vardagsrummet, genom hallen och in i köket och tillbaka igen, flera gånger. Han vill säkert ha fart på mig med, men dtet får jag inte för matte så när han kutade omkring sådär så var matte väldigt avvaktande för att se om han lugnade ner sig snart och om jag höll mig lugn. Sedan kom husse hem och då tog han med Hector ut på en promenad.
Då kutade Hector omkring ute och när han kom in bara säckade han ihop av trötthet på golvet. Han masade sig fram till vattenskålen och lade sig ner medan han drack. Inget ovanligt för honom faktiskt. Sedan satte han sig, doppade tassarna i vattenburken och gjorde tassavtryck på hela golvet. Då fick han stanna i köket, medan jag bara såg på från vardags rummet. Tokiga Hector. Nu har han ju pustat en stund och är väldigt stillsam.