måndag 15 augusti 2011

Besök av Lilla O

Matten avancerar sakta men säkert.Nu har hon vågat gå med mig runt kvarteret utan att stödja på någon käpp. Jag menar - hon har ju mig!Husse tog fram kakbakboken som matte fick som premium i hemkunskap för 53 år sedan och gjorde en sockerkaka.Lilla O kom på besök sedan hon och hennes mamma varit på öppna förskolan.Hon kastade bollar till mig efter bästa förmåga.Sen skulle hon svalka sig i min vattenskål.Hon fick onekligen upp bra fart på vattnet.Det blev inte särskilt mycket vatten kvar till mig.Jag måste säga att ibland förstår jag mig inte riktigt på människovalparna... Plaskvåta kramar, Ludde

7 kommentarer:

Rudi sa...

Men attans! Nåt sånt har aldrig hänt min vattenskål! Vilket drama! Tur att hon är så söt, Lilla O, så man kan ha överseende med plasket.
Bra att du har börjat motionera din matte igen!

Sigge sa...

Så skönt att se att din matte vågar sej runt kvarteret.
Du är väl rädd om henne på promenaderna.
Glädjande att se att även du ägnar dej åt att träna människovalp i bollkastning.
Fast de ska hållas borta från vattenskålar, jag vet!!!

Emma och Malte sa...

Vad härligt att se hur din matte blir piggare och piggare! Och skönt för henne att ha dig med sig på promenaderna :-)
Vilken söt människovalp du haft på besök! Jag har också varit med om att de ska svalka sig i mitt vatten, men förstår lixom inte varför?! De har ju stora vattenskålar som de kan bada i, i särskilda rum..
Kram från Malte

Eva sa...

Vilken gentlehund du är! Jag blir nog lite kär alltså...
Först stötta matten och se'n erbjuda stora bollen till lilla O. (Akta du! Snart kan hon ta den också!)
Tur att det finns mer vatten när allt bara går åt så där plaskigt plötsligt! Men huvudsaken var ju att hon hade kul:)
PUSS!

Giah med flock sa...

Hej Ludde!
Jätteskönt att din matte är bättre :)
Tur hon har dig till hjälp!!!
Plaska i vatten är skoj både för oss och människovalpar ;) Du var snäll som lånade ut din skål :)
Ja det är skoj att leka i skogen med syskonen tycker Alyza! Vore skoj att leka med dig med, så långt är det inte om man tar bilen tar det bara en dryg timme från din grannby.
Vore skoj att ses om ni har vägarna hitåt :) Matte bjuder på något till magen åt er alla tre ;) Och jag och Alyza på bus ;) Men nu luktar jag så gott så Dahro vill inte ha någon konkurans säger han!!! Men om ett tag har det gått över igen!!! Tack och lov!!! Inte skoj när det är galler i huset och matte är på fel sida (hon SKA vara där jag är) Pussar från mig Giah till dig.

Kasper sa...

Så skönt att matten klarar kvartersrundan utan käpp.
Den där Lilla O - hon gör precis som jag gjorde när jag var liten valping! ALLT vatten, inklusive sånt i liten skål, var gjort för att plaska i! :)
Plaskade aldrig du i vattenskål när DU var liten? Fast det är klart SÅÅ liten har du kanske aldrig varit, du som är så stor nu?

Hillman sa...

Småbarn och vatten hör liksom ihop, de gånger som det varit såna små tvåbeningar hemma hos oss, så har min vattskål förvandlats till ett spa, hihi.

Bra att matten är på bättringsvägen, så hon och du kan promenixa igen.

Taxpussar.