torsdag 4 augusti 2011

Flocken är samlad

Det är så skönt att matte har kommit hem igen.Vi kan sitta och prata om allt som har hänt när vi fikar.Jag får gå och leta upp alla märgkex som dom har gömt.Fast jag måste kolla att matten inte lyfter något tyngre än en kanelbulle eller en kaffekopp också. Revbenen dom sågat av sitter bara ihop med ståltråd, och det tar flera månader innan dom läkt ihop ordentligt. Det värsta med allt, säger matten, är att inte få ligga på sidan och sova förrän då.

Nu blir det nog lite si och så med bloggandet ett tag, för jag ska hjälpa husse och Coco att fiska kräftor i helgen, och sen är det mycket annat som ska göras i nästa vecka. Jag lovar att komma med rapporter när jag får lite tid över... Pyssliga kramar, Ludde

8 kommentarer:

Rudi sa...

Flockar ska vara samlade, annars är dom inga flockar!
Det är bra att du har mycket att pyssla med och många uppgifter, man brukar få godis då, om man gör bra grejer alltså! Ha en underbar helg, kompis!

Kasper sa...

Så fint det känns att se er samlade igen, på egen altan! Men akta matte nu Ludde, och visa inte din glädje alltför handgripligt - men det gör du nog inte, förståndig som du är. Säkert en utmärkt rehabhund.
Ha nu en fin helg, och du får säkert också något gottigt när dom andra käkar kräftor. Du kanske rentav får smaka, du också!

Grabbarna boys sa...

Du måste vara den lyckligaste Ludde i hela världen nu när matten din äntligen är hemma igen!!
Och du, har du satt på henne tofflorna du vaktat hela tiden??
Om inte, gör det!
Lycka till med kräftorna!!
Vov och massor av kramar från grabbarna boys!

Eva sa...

Vilken helt underbar bild av dig (er alla) när ni sitter där och fikar tillsammans!
Skulle kunna illustrera glädjen med hundägande var som helst.
Mina killar lyssnade lite slarvigt och funderar nu på var man köper växter som det växer märgkex på...
PUSS till dig och kram (en försiktig en!) till matten!

Emma o Malte sa...

Vad mysigt det ser ut där med din matte!!
Hoppas du får många kräftor! Kramis

Gizmo sa...

Matte gillar kräftor.. Jag själv har aldrig träffat på någon.
Fast idag har det regnat så mkt att man skulle kunna tro att det går att fiska kräftor överallt.. haha..
Ha det så jätte bra både du och dina tvåbeningar.

Sigge sa...

Sköt nu om matten ordentligt och lyd Kaspers råd och visa inte glädjen för tassgripligt!
Matte hälsar att hon lider med din matte som inte får sova på sidan.

Hillman sa...

Åh, så skönt att matten är hemma igen och att du får rå om henne riktigt mycke. Jag har ju egenteligen bloggsidomester men idag så har matten läst om allt va ni sköna bloggkompisar gjort. När jag sen fick höra att din matte kommit hem så var jag bara tvungen att lämna ett och annat taxavtryck, hihi.

Taxpussar i mängd, skickar massor till matten mä..