lördag 21 januari 2012

Inget nytt

Dom säger att inga nyheter är goda nyheter, så då kommer jag väl med det.
Husse håller på att stöka omkring nåt alldeles infernaliskt i arbetsrummet för att kunna få en plats att snickra på inomhus. (Ingen nyhet att han bara flyttar omkring saker i stället för att slänga säger matten)
Mattes skrivbord har fått flytta ut på övre verandan bredvid min Bia, så nu jag har bra koll på henne där. Sex bärkassar med romaner och deckare som aldrig kommer att läsas om har lämnats till Myrorna, och många sparade saker ska få flytta ut i boden när det finns plats där. Det blir nog många turer till återvinningscentralen för att det ska bli någon plats.
Jag undrar verkligen om det kommer att hinna bli nåt snickrande inne innan det går precis lika bra ute? Fundersamma kramar, Ludde!

6 kommentarer:

Arlo sa...

Rackarns, vad han stökar till, din husse! Vet han vad han gör? Har han någon plan? Håll ett öga på honom, det råder jag dig!

Sigge sa...

Du Ludde jag skickar över matte.
Hon är världsbäst på att kasta onödiga saker. Ge henne några timmar sen kommer det inte att vara mycket kvar.

Emma o Malte sa...

Min matte säger att hon vet precis hur det är när det gäller sparande av saker!! Hon har nog världens problem med att slänga saker, då hon tror att hon kommer få nytta av de mest onödiga saker i framtiden!!! Lite speciell är hon sådär.. kramis!

Vi i Kasperian sa...

Hihihi, ja vad är väl min mattes stök mot din husses... ;)
DÄR skulle minsann Myse stortrivas!!!! Jisses....
Där har han jobb, din husse...
Det var förresten en himla fin porträttbild på dig! Jättesnygg blev du ju!!!

Eva sa...

Först ska jag hålla med Kasper om bilden! Super! Syns verkligen vilken trevlig herre du är.
Se'n har jag lovat att skicka (minst) 4 st STORA sympatikramar härifrån! J, A, S och P påstår att de vet preciiiis vad hussen utsätter dig för! Jag fattar ingenting...
PUSS!

Hillman sa...

Du har samma funderingar som jag fick när hussen och lillhussen byggde en snickarbod. Tror du att nån får plats att snickra i den, nej där står all möjlig bråte och matten använder boden att förvara potatis i under vintern.

Taxpussar.