fredag 27 januari 2012

Besök

Matte fick sova lite extra idag när jag tog ut hussen på morgonpinkrundan.
Det var kanske därför hon följde med på långpromenaden idag efter fikat?
Vi gick en sväng på sjön, och där kunde jag sträcka ut ordentligt.
På eftermiddagen hörde jag något utanför ytterdörren.
Det var Tore som var hundvakt och kom förbi med Chino och en ny kille som jag inte träffat förut.
Han heter Loke och är sju år.
Jag frågade om dom kunde gå på två ben, men det var visst dåligt med det.
Vi sprang omkring ett bra tag i trädgården, men sen kunde inte Loke och jag bestämma oss för vem av oss som skulle bestämma, så skithusse stängde in mig i köket hos matte tills de andra skulle gå. Jag som trodde att dom skulle fika hos mig... Besvikna kramar, Ludde!

6 kommentarer:

smulan sa...

Visst är dom taskiga ibland våra tvåbeningar! Men du såg ut att ha det kul på er långpromenad:)
Och vad fort du springer med dom lååånga benen!

Vov på dig!

Mufflo sa...

Du är ju störst och snyggast så det är nog du som bestämmer i alla fall...på din tomt......

Arlo sa...

Ja visst är dom hur taskiga som helst! Bara för att man börjar diskutera på allvar så ska man skiljas åt. Ni som hade så attans kul!

Sigge sa...

Vem begriper sej på tvåbeningar.... inte vi hundar i alla fall.
Så klart du bestämmer hemma hos dej. Du vet som när jag bestämde att du inte alls skulle komma in till Kasper ;))

Vi i Kasperian sa...

Du springer ju bautafort vet jag, lika fort som jag (minns du vid min sjö i höstas?) :D
Men om Loke mopsar upp sig på din tomt så borde ju HAN stängas in, och inte du!
Dina tvåbenta är tydligen lika orättvisa och inkompetenta som min!!!! Om nån besökare bråkar med mig så stängs JAG in!!!! Precis som alltså.
Sigge som försökte bestämma, ser att han nämner det. Bestämma hemma hos mej alltså!! Han hamnade allt bakom galler då! :D
Men aldrig när han är här ensam. Då bestämmer ju jag! :) Inget snack!! ;)

Hillman sa...

Ja, ibland kan det bli beslutsvånda om det där med att bestämma, nu är jag så gammal att jag alltid får bestämma, hihi.

Taxpussisar.