onsdag 28 januari 2009

Sele

Efter en ganska bra början på dagen, krängde husse på mig bilselen, och så var den dagen förstörd. Nu åkte vi inte så långt, utan vi stannade efter en kvart, och jag fick kliva ut i det fria. Jag kissade snällt på första bästa träd, och sen gick vi in i Djurmagazinet.. Där måste alla hundar ha kisskydd på sig, fast jag hade gjort det alldeles nyss. Vad tror dom om en egentligen? Vi handlade en ny fin sele, dentalpinnar och en pipleksak.Så här stilig är jag i den nya selen.Husse säger att jag syns mycket bättre i den, och jag slipper att ha ett halsband runt halsen också, och det känns rätt bra. Det är egentligen bara ett fel på den, och det är det ordentliga handtaget på ryggen. De blir alldeles för lätt för matte att få tag i mig nu. Jag träffade en dvärgschnauzer som hette Sixten vid Garnudden. Vi busade en stund, och han var jättelätt att brotta ned, för han var bara 4,5 månader. Dentalpinnar smakar ungefär som vanliga godispinnar, så jag tuggar snällt när jag får nå´n. / Ludde

Inga kommentarer: