torsdag 1 januari 2009

Fy hundan!

Jag förstår inte varför människorna måste smälla och panga så mycket. Fattar dom inte att det är jätteläskigt för en så´n som jag som har så bra hörsel. Husse och matte brydde sig inte om allt det läskiga, så jag fick ensam hålla vakt och skälla när det kunde vara farligt. Dom höll nästan på hela dagen med att laga mat, så jag blev såååå sugen. När jag skällt jättemycket för att skrämma bort alla smällarna, skulle dom ha mig till att göra en massa konster och leta efter godis. Det är inte lätt att hålla vakt då, men jag gjorde mitt bästa, och som sagt: Kåken står kvar! Mest tack vare mig!Idag var vi nere vid den hårda sjön igen, och vid bryggan var det många som satt och spände på sig skridskor för att vara ute på isen, som det hårda heter, men jag kan faktiskt gå på isen utan skor, jag.Vid min favorit-spring-plats, hade inte solen kommit åt riktigt, och där kunde man slicka i sig nå´t som husse kallar frost, som smakar precis som vatten.Jag ska nog skaffa egna skridskor också, för det är lite jobbigt när tassarna far omkring på isen, och väldans kallt är det också. / Ludde

PS Jag fick smaka lite på renfilén dom åt, och det va inga dåliga grejer det. DS

Inga kommentarer: