söndag 25 januari 2009

Korvträd

Det är nå´t visst med söndagar, även om det är dåligt väder.Jag var på valpträff idag igen, med Trixa, Geisha och Felix och en massa andra hundar som jag inte känner så bra.Jag följde husses spår in i skogen, och då hittade jag ett korvträd.Så här ser dom ut. Jag visste inte ens att det fanns såna på brukshundsklubben! Jag ska nog leta hemma oxå å se om de finns nåra i våran dunge.Trixa nosade sig fram i Åsas spår.Hon hittade faktiskt ett pannkaksträd. Det var duktigt!Sen band dom fast oss i staketet och lämnade oss där. Gissa om jag ylade... Separationsångest sa Morgan, som tränar hussarna och mattarna. Då slängde husse en bunt godisar bakom mig när han gick för att jag skulle ägna mig åt annat, och det gjorde jag förståss. (Mest för husses skull så han inte skulle behöva skämmas.) Geisha slet av sitt koppel, och så får man ju inte göra.Medans vi satt fast hade dom trampat ut en korridor som vi skulle leta bollar i, och här berättar Morgan hur man gör för Trixas matte. Ibland, om man inte gör rätt, ryar han så högt, så man tror att han egentligen heter Morr-gan.Sen var det Jennys tur, men jag tycker att hon fuskade, för hon hade två hundar med sig...då e´re väl ingen konst. Själv hämtade jag bara en boll, för den var så kul så jag blev alldeles vimsig i bollen. / Ludde

Inga kommentarer: