tisdag 20 januari 2009

Ensam hemma

Dom bara försvann efter frukosten. Jag hörde bilen åka iväg, så jag gick och la mig i korgen och deppa. Husse kom hem efter en stund, för han bara skjutsade matte till tåget. Hon går och gympar med en massa jämnåriga på Friskis & Svettis i Stockholm. Kanske dom gör som på valpskolan? Man går runt, runt i ring och övar på en massa saker. Husse och jag monterade några eldosor under trappen, och jag passade hans verktyg hela tiden tills matte kom hem igen.Efter kaffet gick jag ut med honom, för matte var så trött och vädret var så blött och då hittade jag en nalle vid Trallens hus.Vi satte upp den på staketet, för husse sa att nallen ville sitta där och se om hanses matte eller husse kom förbi igen. Jag tror nog att han ville leka med mig istället!Han längtade nog hem väldigt mycke.Det slaskade ordentligt hela tiden vi var ute, så vi blev riktigt blöta.Jag slapp i alla fall duscha, så nu ska jag ligga och torka till middagen. / Ludde

Inga kommentarer: