lördag 14 juli 2012

Färdigpassat

På torsdagsmorgonen körde Coco upp oss redan klockan sex!
Det kändes nästan som att äta frukost mitt i natten.
Sen skulle jag helt plötsligt passa både Coco och Lilla O.
Först snodde dom mina kamprep.
Sen hade dom egen dragkamp på gräsmattan.
Eller om det var nån slags följa John?
Matte hade bakat kanelbullar, så när dom fick varsin med mjölk, var dom lugna flera minuter.
Vi gick upp lika tidigt på fredagsmorgonen, och då plockade gallrade Coco jordgubbar.
Hon fick plocka så mycket hon ville för matte.
Sen funderade hon på vad hon mer skulle hitta på.
Klättra upp på stolarna och hoppa rakt ut i luften till exempel.
Jag tycker sånt är läskigt men matte sa att det inte var så farligt.
Gissa om det dunsade när hon landade?
En traktor med skopa kom och hämtade en av mina lerhögar och körde hem den till Lilla O som ska få en ny fin gräsmatta.
Vid kaffet kom Cocos pappa och hämtade henne, för hon skulle få åka och hälsa på sin lillebror Max.
Det kändes som om jag skulle kunna sova en hel vecka efter så mycket passning.
Idag gick husse och jag till sjön så jag fick svalka av mig lite...
... och tugga pinne förstås... Trötta kramar, Ludde!

8 kommentarer:

HumleSpunk sa...

Phu. Nästan som att passa Pippi Långstrump jue. Du kan du.

Vi i Kasperian sa...

Åh, så slitigt ni har haft det - Ludde, det inte bara kändes som frukost mitt i natten, jag och matte hävdar med bestämdhet att det var mitt i natten!!!
Och nu har du en liten människovalp till som snart måste passas - tänk att jag är säker på att ni allihop, både två och fyrbenta, tycker att det ska bli jätteroligt! :)
Hoppas förresten att du inte får en ny valp nästa år också, precis när vi ska ha party i Skottvång. :)

Grabbarna boys sa...

Hi,hi...vi tänkte också på Pippi Långstrump när vi såg Coco hoppa i luften!!
Det är minsann jobbigt att vara passare om dagarna så vilken tur att bara du och husse gick iväg så du fick ta dig ett dopp!
Vov från grabbarna boys!

Laika sa...

Ja, frukost mitt i natten ja, hugaligen. Och så den barnpassningen, inte konstigt att du är trött. Mycket energi i alla dom där små tvåbentingarna. Dom kan ju hitta på så mycket precis hela tiden. Fast jag gillar när det kommer fram såna små och vill klappa mig, det är trevligt. Men vakta dom... mja... där gjorde du ett utomordentligt bra jobb Ludde.

Emma o Malte sa...

Du är verkligen en expert på passning, du Ludde!! Du borde bli utnämnd till Hederspassare! Och vilken superduper pinne du hittade där vid sjön, blir riktigt avis. Kramis

Arlo sa...

Jistanes! Sov nu några dar och ta igen dig, det behöver du! När sen småborsorna växt till sig så har du ju ett helt gäng att passa, så passa på och njut nu av lugnet!

Sigge sa...

Oj,oj du har verkligen haft fullt upp! Passa människovalpar tar på hundkarafterna, jjag vet.
Du var verkligen saknad igår på partyt!
Men du klockan sex det är synnerligen normal tid att kliva upp. Om jag och matte sovit till sju då har vi rejäl sovmorgon

Lyckopiller sa...

Haha...jag tänkte på Madicken! Verkar som slitiga dagar.
Du kanske vi tar ditt förslag om citron på allvar och provar det till nästa utställning. Haha! Nääää vi tycker att Tottes läpplinje är helt perfekt!