tisdag 3 juli 2012

Badbrudar

Solen sken och det var riktigt varmt på promisen så vi gick förbi mitt badställe.
Där träffade jag labbarna Ami och Vilda som jag badade med länge.
Man kan säga att det blev lite Ludde på Vilda och Vilda på bollen medan Ami tittade på, så efter ett tag fick jag sitta bredvid matte och husse på än bänk och titta på också. Det hade visst nått att göra med hormonerna sa hussen.
Jag hittade i alla fall en perfekt pinne som jag hade mycket roligt med.
Matte försökte ta den från mig, men hon hade inte en chans.
Jag lovade husse att han fick ha med en bild på amaryllisen som slutat att vara knopp nu. Plaskiga kramar, Ludde!

7 kommentarer:

Arlo sa...

När brudarna hamnar i badet blir som svårare ändå att motstå, eller hur?
Kul med en så perfekt pinne så t o m matten ville ha den!

Sigge sa...

Oj, oj Ludde. I vatten där simmar man. Brudarna och eventuell valptillverkning kan du bry dej om på torra land!

Vi i Kasperian sa...

Se där, finns det brudar i vattnet så doppar du ju nästan hela dej ju!
Tänk förresten, att jag aldrig lärt mig vad det egentligen är för roligt med pinnar. Jag har provat nån gång, men näe, jag fattar helt enkelt inte vitsen.
Fast du ser verkligen ut att ha attans roligt. :) En toppenpinne, tydligen. :)

Laika sa...

Vad roligt med så fint badsällskap. Alltid roligare när man är fler och speciellt om man uppskattar sitt möte så där lite extra mycket som du tycktes göra :)
Härligt med perfekta pinnar också, när dom är så bra att ingen får ta dom :) Härlig dag du haft.

Emma o Malte sa...

Det måste verkligen varit en toppen pinne! För inte är det ofta som mattarna med ska jaga dom, inte här iaf!!

Arlo sa...

Alltså....tack för inbjudan...men den fjortonde juli är jag redan uppbokad av annat som också blir kul...attans också!

Eva sa...

Vilken bra sommardag! Med bad och pinne och tjejer och allt:)
Och om jag inte fattat helt fel så är det vår/sommar som amaryllisar egentligen ska blomma? Är visst vi människor som "vänt" på dem lite. Supertjusig är den i vilket fall!