lördag 18 juni 2011

Växlande väder

Igår var det regn och rusk hela dagen.Vi gick en sväng i svampskogen i vätan.Såg bara några stackars blåbärsvalpar som var ute.Osså ska man posera förstås!Det blev naturligtvis en massa torkande när vi kom hem.Nosen också.I morse sken solen igen så vi åt frukost ute.Hm, jag känner mig som åsnan mellan två hötappar.Lissie, som egentligen bor i London var hemma på besök och kom in och provsmakade mitt ben.Jag kollade av henne lite innan vi busade ett tag.När hussen och matten jobbat klart i trädgården var det sangria-dags.Tydligen självservering på det här stället.Nu ligger jag bara och väntar på kvällspromenaden... Störtsköna kramar, Ludde!

5 kommentarer:

Rudi sa...

DET VAR EN REDIG OCH REJÄL REDOGÖRELSE FÖR DINA TVÅ SENASTE DAGAR. Oj, flåt, jag menade inte att skrika :-)Korv och leverpastej som vanligt ser jag. Londonbesök har jag aldrig haft. Hon var fin! Nu ska det störtregna i två dygn sägs det, så det blir nog torkning här också.

Kasper sa...

Tur att du åtminstone hittade några blåbärsvalpar till sällskap - dom kan du käka upp så småningom! ;)

Jag SER vad du får att äta - men jag vill helst inte tänka på det! Avundsjuka lär ju ska vara nåt fult. Håhåjaja...
Men nu ska vi ta en sista kortisprommis, och sen ska vi faktiskt gå till sängs. Fast jag måste ju få lite mat först, förstås - tror inte du också att jag nästan svälter ihjäl, det är helt tydligt att MATTE tar hand om ALL mat här i huset...

Edith sa...

Den där korven såg väldigt god ut. Vad lyxigt att du får vara med när det är Sangria-time. Är det en mumsig ost bredvid korven? Colliekramar

Wille sa...

Tala om att äta gott du !
En annan har ju iof ätit tårta häromdagen, men vadå en leverpastejmacka hade inte suttit dumt alls. Vilken söt tjej du hade på besök.
Undrar om jag snart kan väcka husse för att ta en promenad, då kanske jag kan hitta någon mysig tjej att hälsa på jag med....

Hillman & Illerson sa...

Tacka sjutton för att du blir som åsnan mellan två hötappar, för man kan bara inte missa en endaste leverståhejmacka, hihi. Det där med regnet är inge vidare, så vi hoppsa att det blir bätter väder härframöver.

Taxpussar.