tisdag 5 februari 2013

Till månen

Idag trodde jag att vi skulle till månen! Efter förmiddagsfikat gick jag bara runt kvarteret med hussen och sen skulle vi åka ut med min bil! Matte tog med lite matkassar, men vi fortsatte långt förbi mataffären. Matten skulle på en synkontroll och det verkade som om hussen och jag skulle ta en långpromenad på månen!
Nu visade det sig att vi behövde inte gå upp på den här månen! Vi skulle bara gå runt den och kolla på omgivningarna och först gick vi in bland hyreshusen.
Där fanns det en miniskog med en hel flock rådjur. Sen gick vi runt i slakthusområdet och där luktade det smaskens överallt!
Vi stötte på en stenget som verkade väldigt frusen.

Efter en dryg timme var matten färdig och då kunde vi åka förbi mataffären. Matte impulsköpte ett paket ungnötslever till mig som hade kort datum = halva priset som nu ligger färdigstekt i frysen. Jag fick nämligen äta extra mycket fläskkarré för både husse och matte hade tagit fram och tinat varsitt paket till mig... Fläskiga kramar, Ludde!

7 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

En himla tur att du slapp just månturen - för på månen lär det visst blåsa alldeles väldigt!
Slakthusområdet - jaja, var ska sleven vara om inte i grytan... där har det fixats mycket gottigt... och tänk sån tur att ha en husse och matte där den ena inte vet vad den andra gör där i frysen... ;)

Grabbarna boys sa...

Vilken äventyrspromenad med månar o allt....här har vi brottats med snö som inte riktigt ville släppa taget idag!!
Vov från grabbarna boys!

Melody and M.E sa...

Verkar väldigt spännande promenader du får göra!
Här blev det skog och ängar idag, men det var inte så dumt det heller. Ett riktigt snöfall har jag också fått uppleva denna eftermiddag!
Puss från Melody

Laika sa...

Skönt att det inte blev en måntur :) Då hade man aldrig vetat hur länge ni skulle blivit borta.
Stengeten såg lite spännande ut, lite stel kanske då. Luktade den något? Jag har aldrig nosat på getter.

Arlo sa...

Dt är pyttemåne just nu i Julita, så det var lika bra att du inte försökte landa på den. Knepigt att träffa rätt tror jag. Dubble portion karré minsann? Jojo, så kan det bli när man bor med tankspridda panschisar förstår jag!

Emma o Malte sa...

Vad spännande med promenad runt "månen" för det är nog mer spännande än att gå på den riktiga! Kram

Eva sa...

MEN...???
Du har ju varit nästan hemma hos oss!!! (Bara ngr stationer bort.)
Vet du vad...Här kan det räcka med en 2-bening för att få 2 paket ur frysen ibland...