torsdag 7 februari 2013

Farligt, farligt!

Tror nästan att våren kom av sig.
I morse var det alldeles vitt ute!
Det var knappt jag kunde hitta min bil!
Tyckte det var lika bra att sätta lite färg på tillvaron.
Plogbilen hade varit ute i natt, men den borde nog ta en sväng till snart.
Det är ju med fara för ens liv man får uppsöka granarna.
De ljuva dofterna är nästan borta.
Jag fick verkligen anstränga mig för att hitta dom.
Vi åt tapas-middag på Delibutiken och delihunden Öhman var i tjänst.
Den lufttorkade skinkan och salamin var utsökt goda. Nu ska jag drömma om morgondagens oxöra för då är det äntligen fredag... Lätt vitlöksdoftande kramar, Ludde!

7 kommentarer:

Arlo sa...

Det gläder mig, Ludde, att även du fått mera snö. Snö kan man aldrig få för mycket av!

Vi i Kasperian sa...

Den liksom vände om, den där våren. Fast det brukr den visst göra så här års, säger matte, själv minns jag inte så noga.
Men idag var snön inge kul, den var blöt och fastnade som klumpar.

Tur du klarade dig undan granras!! Tapas - delibutik - uppassande hund i tjänst...
Ja, jag säger då det... men inte är jag avundsjuk inte. Näedå, inte det allra minsta, ånej, inte alls...

Melody and M.E sa...

Jag fick också uppleva sådan där snö igår i Söderköping, såg ut som ett snöklot efter fem minuter och hamnade i duschen innan jag kunde gå igen!
Nej, minsann sådan där snö är inget för mig. Nu är jag hemma på snö och isfria gator i lilla Ystaad igen.
Den där Delibutiken tror jag dock vore perfekt för mig och matte!
Puss från Melody

Sigge sa...

Vidrigt är det med allt nytt lappmögel. Matte svär värre än nånsin över det. Hade inte det kommit så hade hennes hjärna inte blivit omskakad och hon hade sluppit gå runt och må skit.

Eva sa...

Snön gör ju ändå att allt ser rent och fint ut igen! Det blir ju så grått och smutsigt överallt efter plogar och så tänker jag.
Den där Öman ser ut som en alldeles utmärkt trevlig bodbetjänt!

Emma o Malte sa...

Våren den vände nog när den såg all den där snön!! Vi gillar bara snö på bilder.. Men snart kommer nog våren :-) kram

Laika sa...

Ja, vad hände med våren som var på väg? I alla fall så kändes det som att den ville komma på åtminstone lite besök. Nu är det istället mängder med snö ute. Trevligt att du gör naturen lite mer färgglad. Då har vi andra lite roligt att läsa på köpet när vi kommer ut :)
Nu ser vi vilket fint halsband du har också, med ditt namn på :) Urtjusigt Ludde.