torsdag 2 april 2015

Passande hund

I tisdags skulle jag passa Axel medans Olivia var på kalas.
Han hade fått låna hennes gympadräkt.
Jag sa till honom att han kunde ta min tuggis.
Och då gjorde han det.
Sen lärde jag honom att kasta den så att jag kunde hämta den sen. Det är bra sysselsättning för små människovalpar.
När vi blev hungriga tyckte jag att han skulle baka plättar.
Han förstod precis när dom skulle vändas och tas upp.
Jag såg till att han åt ordentligt...
...och han såg till att jag fick några också.
Sen vilade vi oss tills hans pappa kom och hämtade honom... Syltiga kramar, Ludde!

7 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

Hehe, så söt han är Axel, i syrrans gympadräkt. Jaså, det är så de ser ut nuförtiden. :D
En sån kul dag han fick, dom där plättarna ser minst lika goda ut som NÅT som man kan få på ett kalas!
Tur kanske att Olivia inte såg dom. ;)
Kasper

Lillian "sognafaret" sa...

Oi, har du jobbet i påsken! Synes du var kjempe flink til å holde han aktiv til hans pappa kom for å plukke han opp. Heldig var du som hadde noen til å steke godis til deg! Ingen sak å jobbe litt da!

Andra året i Hjo sa...

Glad påsk Ludde!
Gott med plättar för en duktig barnvakt!

Laika sa...

Vilken dag du. Den där lillkillen är verkligen bra att ha över på besök. Roliga lekar och hur god mat som helst :D

Arlo sa...

En Axel vill jag också ha! Och plättar! Glad Påsk på er allihop!

Ludde Svartnos sa...

Aldrig fel med plättar! Glad Påsk önskas er alla!

BELLA med matte

Sigge sa...

Bra jobbat med människovalpsträningen. Såg ut att ha gått strålande!!!!!