söndag 5 april 2015

Fått en valp

Ni kan aldrig ana vad som hände härom dagen! Det hade kommit en kartong till mig ända från Norrland.
Gissa om jag blev förvånad när vi öppnade den och det visade sig att jag hade fått en alldeles egen valp!
När vi fikade så satte han sig på bordet.
Hm? Det här känns väldigt fel!
Jag fick allt sätta honom på plats!
Nu håller han sig på mattan här hemma och gör som jag.
På skärtorsdagen kom det påskkäringar och bankade på dörren.
Dom försvann raskt om dom fick godisar.
Om dom gillade godiset fick man ett påskkort... Kramis!    

7 kommentarer:

Lillian "sognafaret" sa...

Oi tenk å få sin helt egne valp som kommer så langt avgårde fra. Da får du masse jobb framover, så den ikke setter seg på bordet igjen! Lykke til med oppdragelsen!

Arlo sa...

Men en egen valp? Hur gjorde du då? Och i Norrland? Jag fatar ingenting. Som vanligt. Men han är fin, valpen. Har du frågat vad han heter?

Vi i Kasperian sa...

Nu du, nu gäller det VERKLIGEN att hålla husse borta från Photoshop!
Vi vill INTE se ett nytt huvud hänga ihop med kroppen och dina långa tjusiga ben!!!
Kasper och matte (samfällt!!)

Ludde Svartnos sa...

Har du blivit pappa, Ludde?

Undrar BELLA

Laika sa...

Nej men Ludde, är det något möte du inte berättat om? Den vovven är väldigt lik dig, och komma ända från norrland. Antar att det där blir en keeper.

Andra året i Hjo sa...

Fin norrlandsvalp med vissa Ludde-likheter. Hjo-Hjo fick också skälla och vifta på svansen åt några påskkärringar.

Eva sa...

Syns väldans tydligt att det där är just din valp!