tisdag 7 april 2015

Livat

Långfredag borde ju vara en lugn dag men så blir det ju inte alltid.
Matte hade dukat i matsalen och köket var fullt med påskmat.
Hela släkten skulle äta lunch.
Coco som tydligen varit i Blåkulla är ju en lugn och städad dam numera.
Axel och Max kan vara lugna korta stunder.
Olivia kan också vara rätt lugn, men tillsammans så blir det lätt kaosartat.
Då är det bäst att hålla sig i skymundan.
Mat kan faktiskt kompensera det mesta...
...och min människobror Joakim hade bakat en riktig påsktårta till kaffet... Mätta kramar, Ludde

9 kommentarer:

Parisercollie sa...

Här nere hos oss har vi inte ens någon Långfredag. Visst är det lite ovant och konstigt. Men också lite skönt. Jag förstår att du hade fullt upp med att passa alla dessa små kompisar. Min matte blev grön av avund när hon såg påsktårtan. Den ville hon gärna smaka.

Laika sa...

Ja när det blir för livat är det bra att kunna gömma sig lite :) Påsktårtan såg riktigt kalasgod ut :D

Vi i Kasperian sa...

Kan tänka mig det, att när en hoper småkusiner träffas, då blir det liv i luckan!
Ser ut som om du räddade dig upp på övervåningen. :)
Himlans god tårta, ser det ut som. :)
Kasper

Andra året i Hjo sa...

Go bild på Ludde i trappan! Lugna korta stunder, ja då är det bäst att hålla sig undan.

Sigge sa...

Men Ludde man ska alltid befinna sej mitt i högen med människovalpar<! Desto mer röj och bus desto bättre.
Inte illa att få en valp med posten ;)

Arlo sa...

Hade matten fått den tårtan hade hon hamnat i himmelriket, tror hon!

Melody and M.E sa...

Jag bara älskar sådana där dagar när huset är fullt av folk och bus och framför allt när det kommer småfolk som tappar sin mat på golvet!
En tårtbit är aldrig fel!
Puss från Melody

Kim sa...

Jag förstår att du höll dig lite undan från alla vilda människovalpar. Mina är i alla fall allt ifrån lugna.

Ludde Svartnos sa...

En sån störtskön talande bild på dig i trappen, hihi.

BELLA