torsdag 29 augusti 2013

Sista chansen

Igår var det tydligen sista sommardagen enligt SMHI men dagen började riktigt bra ändå.
Jag fick använda min franska påse på morgonrundan! Vilken lyx!
Frukosten var ungefär som vanligt men sen gick hussen och jag iväg till vårt centrum.
Där tog vi bussen för det var sista chansen att använda åkremsan som blir ogiltig efter sista augusti och det fanns två klipp kvar vilket är precis vad som behövdes för att åka till Uttrans station. Därifrån promenerade vi utmed sjön till torpet (det heter egentligen Uttersvret) för vi skulle köra hem båten.
Efter att ha öst båten och satt på motorn vinkade vi adjö till torpet!
Vi hade en tyst och skön resa hem och sen lastade husse båten på en vagn efter bilen så nu står den på min gräsmatta och väntar på att bli tvättad och övertäckt för vintern.
Jag hade lovat matte att hjälpa henne med potatisen.
Är det nåt jag kan så är det att gräva!
Jag undrar ibland hur dom skulle klara sig utan mig... Lätt jordiga kramar, Ludde!

8 kommentarer:

Arlo sa...

Jag måste säga att du ligger då inte på latsidan, Ludde! Fantastiskt vilken arbetskraft du är! Men så vet vi ju att du har bra lön in natura!

Vi i Kasperian sa...

Franska påsen - BRA att den får trona där på soptunnelocket, så att alla kan se och beundra! Det ÄR väl på ditt eget lock, så att ingen annan tar åt sig äran?
Mycket "sista", men fastän det är höstigt idag så blir det nog några sköna sommardagar till, i nästa vecka. Åtminstone. :) Matte vägrar läsa månadsnamn då.
Ludde - dom skulle faktiskt inte alls klara sig utan dig!! Var så säker!

Eva sa...

Säger som Kasper redan gjort: de klarar sig absolut inte alls utan dig!
Franska kort har jag hört talas om (i en låttext om inte annat) men franska påsar?? Snoffsigt!

Laika sa...

Hoppas många fick se och beundra den påsen. Det gör jag och hade jag passerat den hade jag gärna till och med kollat in den lite extra.
Vilken bra arbetskraft du är, båtkapten, potatisuppgrävare, murbrukare... ja du kan ju verkligen allt.

Melody and M.E sa...

Några franska påsar har jag inte, men däremot rosa och av någon konstig anledning väljer aldrig husse dem!
Duktig hjälpreda är du, men om jag vore hos dig så skulle potatisen åka upp ur jorden med en väldig fart och så skulle det bli att provsmaka dem allihopa!
Fastän du är jordig får du en stor puss av mig!
Din Melody

Sigge sa...

Så klart att du är alldeles oumbärlig. Människor klarar sej inte utan oss så är det bara

Buttons sa...

Hejsan, å vad du jobbar och sliter, dags för lite vila tycker jag. Idag kanske jag också får åka båt, och det är kul. Slut på sommaren ? nej fy för attan, då blir det alltså dags för den lååååååååånga flygresan......blötpussar.

Ludde Svartnos sa...

Säger som de ovan; nix de klarar sig inte utan dig! Du kan så himla mycket, Ludde!

Beundrande hälsningar från
BELLA