lördag 3 augusti 2013

Kollat bärigheten

Idag tog vi med oss kaffetermos, kanelbullar, kex, markies och leversnoddas och åkte till torpet. Husse öste båten och hängde på elsnurran och sen for vi iväg. Gled iväg, ska man nog kalla det för den går inte så fort precis. Vi hade ju inte så bråttom utan åkte i sakta mak utmed stranden och tittade på alla fina hus.
Jag höll utkik så att hussen inte skulle köra på nåt grund.
Vi stannade vid en liten strand och badade och där kunde jag kolla att flytvästen bar mina trettiofyra kilo.
Den fungerade perfekt så sen kunde vi åka tillbaks till torpet och fika på bryggan.
 Husse och jag gick en promenad för att titta hur toppstenarna var sågade på en mur som svänger ungefär som vår gör och sen tog vi ett dopp till innan vi åkte hem... Simmiga kramar, Ludde! 

5 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Vilken mysdag du haft Ludde...åka båt o bada, en perfekt syssla när det är så här varmt ju :)
Vov från grabbarna boys!

Laika sa...

ja man ser ju vem som är kapten på båten :D Bra jobbat Ludde :)

Vi i Kasperian sa...

När jag såg bilden trodde jag förstås att höga muren hos dig fått sina toppstenar, och blivit ännu högre.
Ser i alla fall tjusigt ut, och det blir det säkert hos dig också.

Härlig dag på och vid och i sjön. :)

Melody and M.E sa...

Så mysigt att ha en egen båt! Det var nära ögat att vi hade kunnat bli med både egen brygga och båt, men matte har tänkt om, så det blir att fortsätta att springa på stränderna vid sydkusten! Kanske tur det för flytväst vet jag inte om jag skulle vilja ha, nog illa när hon försöker få på mig vinteroverallen!
Puss till dig snygga Ludde från Melody

Ludde Svartnos sa...

Vilken härlig dag med många bad!

Hälsningar från
BELLA