tisdag 29 januari 2013

Hela helgen

Det har i alla fall hänt lite sen sist så nu kommer det en drös med bilder igen. Tycker ni det är för många så räcker det nog med att titta på varannan.
Det började ju med att det blev fredag.
På lördagens  morgonrunda träffade jag Bia så då sa jag åt hussen att ta några bilder med mobilen...
...och hur tror ni det gick då?
Det enda som syns med säkerhet är att jag uppskattade alla nospussar! Det är nog dags att han försöker skruva isär och göra ren kompaktkameran!
Vi var och fikade hos Lilla O och Axel lite senare och han hade visst tagit alla hennes vattkoppor som hon hade fått av Coco.
Tro det eller ej men det är faktiskt fortfarande ljust när gatlyktorna tänds!

Vi åkte till stan i söndags med min nya bil och lämnade lite julklappar hos Coco och Max.
Max tyckte att pappret var roligast.
Coco klippte ut alla fjärilar på sina papper.
Anders gjorde kaffe till människorna.
Coco hade bakat muffins.
Hon har blivit väldigt duktig på att mata hungrig sällskapshund.
Jag tycker hon uppförde sig som en riktig ängel.
Matten som tydligen läst Zelda och Nemis blogg skulle försöka lära mig apportera en smörkniv.
Det blev godis varje gång jag släppte den i hennes hand. Jag tycker faktiskt det hade varit enklare om hon bara bett mig gå ut i köket och hämta en kniv i lådan.
Hussen och jag tog pendeltåget till Södertälje och hämtade min bil på verkstan idag. Den har fått ny motor- och kupévärmare. Man vill ju inte frysa svansen av sig i en kall bil när man ska ut och åka... Varma kramar, Ludde!

4 kommentarer:

Emma o Malte sa...

Vi tyckte inte alls det var för många bilder, vi hade gärna tittat på några till!
Och ni verkar ju ha haft en utomordentlig helg som vanligt :-) Kram

Arlo sa...

Så många foton! Duktig husse du har! Dessutom har han lyckts trolla bort fjärrkontrollerna från första fotot :-)
Alla dina barn växer ju superfort, snart har du fyra som matar dig :-)
Att hålla en smörkniv i käften är ett bra trick för att få godis, du behöver inte anstränga dig, bara sitta och gapa med jämna mellanrum. Bra utänkt!

Laika sa...

Vilken trevlig helg. Det där med mobilbilder ja... dom har en tendens att bli väldigt suddiga, aldrig får man röra sig för då blir det suddigt. Ser att du gjort ett jättebra jobb där med barn som matar :) Nu är det bara lillen kvar där då, inte ska det ta så lång tid innan du kan få gottigheter från hans händer också :)

Eva sa...

Nu grasserar avundsjukan här... BÅDE en Nisse och en Coco!!!
Jesper o Assar vill fortfarande ha tips var sådana kan införskaffas:)
Och vadå många bilder? Kan väl inte bli för många på en så'n stilig herre?
(Fick läsa neråt också och måste säga att bilden på dig vid kaffebordet är alldeles underbar!)