söndag 23 september 2012

På spaning

Attans vilket uppdrag jag fick av Rudi! Hitta ett par vilsekomna stockholmare är inte det lättaste. Tänk om dom tog fel tåg och inte kom till Julita? Då kunde dom ju åkt vart som helst! Jag tog fasta på det där med de dyra kantarellerna och bad matten köra mig till svampskogen.
Där lämnade jag snabbt vägen och kollade om det fanns några spår.
Terrängen var besvärlig men skam den som ger sig.
Vi samlade in alla spår vi hittade och lade dom i beviskorgen.
Nog verkade det som om dom varit här och plockat för det fanns hur mycket kantareller som helst.
Ett tag tyckte jag att jag hörde några som talade med stockholmsdialekt.
Jag spanade och spejade!
Både högt och lågt!
Inte såg jag några stockholmare och nu började det kännas slitigt.
Jag så åt matten att ta med bevisen till bilen så vi kunde åka hem och analysera dem.
Matten började genast med analysen så fort vi kom hem...
...och jag intog tänkarpositionen. Jag får nog konferera med Detective Chief Superintendenten Rudi Webster imorgon så får vi slå våra kloka huvuden ihop. Vi kanske måste söka upp de två kinesdamerna från Damernas Detektivbyrås Stockholmsfilial för att kunna lösa fallet... Förbryllade kramar, polishunden Ludde!

7 kommentarer:

Arlo sa...

Jag visste väl att jag kunde lita på dig, Ludde, i alla väder! Du får bli min sergeant Ludde under utredningen, blir det Ok? Eller du kan ta vilken titel du vill, bara den inte smäller högre än min! Du hittade ju attans många bevis och tack vare att du är så rackarns lång så ser du ju över trädtopparna! Kepp up teh good work, sergeant Ludde!

Eva sa...

Jösses!
De där flintskalliga (kinesiskorna hittade ju hår!) stockholmarna har inte en chans!!!
De har i alla fall inte hoppat av på vägen tror Assar. Vi hade tågspår nära vid prommis igår och där syntes inget direkt. Fast förresten... Vad gjorde den utbrända bilen där???
Tankedigra pussar!

Edith sa...

Hej Ludde, Du är ju en supereffektiv detektiv du också, precis som Rudi. Ni imponerar på mig. Colliekramar

HumleSpunk sa...

Haha, vilka mysterium :)

Mufflo sa...

Vilken härlig avslutningspose......

Arlo sa...

Hahahahaha! Kepp up teh good work! Man kan tro att jag börjat smutta på födelsedagsdrinken redan igår kväll :-)

Laika sa...

Men som du imponerar Ludde. Vem kan söka av områden på både högt och lågt som du? Vi fick själfallet gå till Rudis blogg och kolla in detta mysterium, så spännande.