torsdag 21 juni 2012

Midsommarfin

Matte hade massvis att göra i köket idag så hon skickade iväg husse och mig till Garnudden så vi inte skulle vara i vägen.
Jag hittade en väldigt konstig boll på vägen dit.
Husse sa att det var en kotte men jag har då aldrig sett några såna förr.
Efter en stund fick vi i alla fall se vad som var fram och bak på den.
Sen är det en bit att gå genom skogen, så jag sa åt hussen att ta fram kameran och lägga sig ned på magen för att han skulle ta någon fin midsommarbild på mig, men timingen blev inte den bästa!

Det var lika bra att fortsätta fram till badplatsen.
Eftersom inga andra var där så kunde jag hoppa i direkt.
Jag skakade av mig den värsta blötan och tänkte att det nog behövdes ett ordentligt sandrull för att bli riktigt midsommarfin.
Nu känns pälsen knastrande fin! Midsommarkramar, Ludde!



12 kommentarer:

Laika sa...

Underbar bild på dig och igelkotten, helt fantastisk tycker både jag och matte. Sedan måste jag säga att den där sandrullningen var nog bland dom bästa som jag sett och själv ens utfört. Mycket bra betyg får du för den. Förstår att pälsen är knastrande fin inför midsommar :)
Hoppas ni får en fin dag imorgon.
Kramar

Arlo sa...

Men så överlycklig matten ska ha blivit när du kom hem med sand till hennes midsommarstök då! Värsta bästa filmrulle, tycker vi!
Såna däe kottar har vi, dom låter som båtmotorer när man vill leka med dom.
Jag tycker att din husse är tapper som slänger sig på magen titt som tätt med varierat resultat.
Midsommarhälsningar från oss!

Grabbarna boys sa...

Asså, vi gillar din husse coolmycket för att han är typ som vår matte som ligger kravlar överallt när hon ska fota oss!!
Tänk att de verkligen gör allt för oss!!!
Strandrullet gillade vi också väldans mycket....med andra ord: Vi gillar allt hos er!!
TREVLIG MIDSOMMAR!!
Vov från grabbarna boys!

Gizmo sa...

Ha en riktigt fin midsommar.

Jag träffar på såna där *kottar* ibland på våra sena kvällsrundor.
Dom tuffar så, när dom ser mig.
Jag går inte nära av flera anledningar men söta är dom

Vi i Kasperian sa...

Va synd att inte DU kan ta en bild på hussen där han ligger och kryper och försöker få till en superbild på dig. :)
Ludde, du är ju värsta badpojken ju!!! Och rullandet efteråt klarar du ju också galant!
Precis så där ska sanden tas!
Ha det nu så jättefint i midsommar! (Låter lovande med allt mattens stök i kök.)

Anta Snaque sa...

Bäst du aktar dig för de där taggbollarna! De kan stickas riktigt illa.
Glad och solig midsommar till dig och din familj!

Sigge sa...

Jag blir grymt imponerad av dej Ludde!
Både badar ordentligt och dessutom sandrullar.
Mycket bra jobbat!
Igelkottar är tjuriga, jag har en på min gata som alltid svär åt mej.

Felix sa...

Aha, det är så där man gör efter badet, det glömde jag, hihi. Såg jädrans så skönt ut men jag tror du har varmare i vattnet än jag hade vid badet i förrgår, hihi.

Hoppsar att ni får en skön missömmer med massvis av bad och jolgubbär, för dä är sömmer dä.

Russelpussar i mängd.

Vicky sa...

Du är ju midsommarfin året om tycker jag.

Eva sa...

Ååååå! Jag älskar faktiskt sådana där taggiga bollar!
Och du är ju lika söt du:)
PUSS!

Emma o Malte sa...

Det där sandrullet gillade vi hur mycket som helst!! Så roligt att få se dig in action, så att säga :-) Du är ju bara toppen! Trevlig midsommar! Kram

smulan sa...

Attan, vilket sandrull! Såna är roliga minsann:)
Tur du inte fångade den taggiga bollen sa matte?!

/smulan