lördag 30 juni 2012

Det här är vad som hände med ägget!

Nu har husse berättat vad som egentligen hände med det försvunna ägget. Här nedan är bildbeviset som han hittade.
Fågelmammorna behöver äta äggskalen för att ersätta kalken som går åt till att producera äggen. (Snacka om återanvändning) Det här ägget var tydligen inte befruktat, så det var bara att slurpa i sig, och det satt hon i holkhålet och gjorde. Husse hittade några små skal-fragment på marken nedanför holken sedan.
Jag fick en riktig överraskning vid fikat idag.
Tårtan matte hade gjort var till mig för jag fyller fyra år idag.
Delikat!
Lite lagom förvirrad och omtumlad av tårtan lät jag husse klippa mig ute på altan med hårtrimmern.
Matte tyckte att jag blev len och gosig i pälsen, så husse ska nog få klippa resten också, men inte just idag... Födelsedagskramar, Ludde

11 kommentarer:

Unknown sa...

♥ GRATTIS ♥
på födelsedagen Ludde :-)

Nospuss från Eva & med flock

Vicky sa...

Grattis på födelsedagen. Och vilken fin födelsedagfrisyr du fick också.

Vilken tur att husse löste mysteriet med det försvunna ägget, annars hade man ju kunnat finula ihjäl sig med att försöka komma på vad som hänt.

Arlo sa...

Grattis! Nu är du ikapp mig igen!!!
Frisyren är tuff, låt den vara sån!
Tårtan var underbar att se på, hur den smakade kan jag inte ens föreställa mig!

Emma o Malte sa...

JA MÅ HAN LEVA, JA MÅ HAN LEVA, JA MÅ HAN LEVA UTI HUNDRADE ÅÅÅÅÅR! Grattis Ludde på din fantastiska dag! stor födelsedagskram från oss!

Kim sa...

Oj, så gammal du är!
Vilken härlig tårta du fick, du har en snäll matte du.

Laika sa...

Hipp Hipp Hurra för Ludde idag! :D Ett stort grattis på din fina födelsedag Ludde. Kan bara tänka mig hur god din fina tårta var, mums.

Lyckopiller sa...

Grattis fina Ludde. Fyra år är en härlig ålder!
P.s...skönt vi fick veta vad som hände med det försvunna ägget.

Sigge sa...

GRATTIS en dag för sent, men det var ingen som orkade nåt här i går.
Den där tårtan hade jag gärna smällt i mej.
Fast bli klippt på sin födelse dag.....nja tror inte det, fast så klart jag slipper ju klippa mej.
Matte hälsar att däck på burk är en superuppfinning utom igår. Det var en stor reva i däcket och då hjälper bara annat däck

Edith sa...

Grattis till 4 år (lite försenat). Nu är du och jag lika gamla Ludde. Två fyraåringar. Och vilken superduperfin tårta du fick. Colliekramar

Vi i Kasperian sa...

OH, VAD JAG HAR MISSAT!!!!!!!!!!!!!!!!
JÄTTESTÖRSTA GRATTISET SOM FINNS TILL DIG!!!!!!!!!!!
Ska du inte be att få behålla den där lejonklippningen, som födelsedagspresent? Jisses, en sån succe du skulle göra!!!!
Den där tårtan - näe, bäst jag blundar....

Eva sa...

Nu kan Kasper sluta skämmas, för vi har ju missat ÄNNU värre:(((
Men GRATTISet är i alla fall alldeles väldigt väl ment!
Massorpussar till dig, snygging!