tisdag 26 juni 2012

Hann precis

Kan rapportera att husse är klar med skrapandet i trappen. Nu ska han hänga upp något skynke innan han börjar slipa alla trappstegen, så det inte dammar ned hela huset. Matte har gjort en stor fiskpaté som dom åt till middag och fryste in för framtida behov. Jag har inga såna behov! Jag nöjde mig med fläskfilén som topping på kulorna, och diskade gräddskålen efteråt.
Vi lyckades tajma in ett uppehåll mellan skurarna och fick en lång promenad på krokiga vägen utan att bli blöta. Coco har inte fått något syskon ännu och pippi har inte kläckt några ägg, men snart så! Nu ska jag lägga mig framför teven och hålla mina människor sällskap... Lurviga kramar, Ludde!

8 kommentarer:

Sigge sa...

Det var väldigt vad du har hunnit med då.
Trodde att vi skulle få se skoj nyheter om att en ny människovalp sett dagens ljus

Lyckopiller sa...

Åååh så det är en liten människovalp på gång! Så spännande!

Vi i Kasperian sa...

Nu äntligen har jag fått sekreterarhjälp att se mig omkring i cybervärlden och hälsa på hos mina kompisar!
Vad duktig du har varit, som har passat hussen så bra så att han har lyckats skrapa hela trappan! Och en sån massa Luddekex! Ojojoj (fast det där med fläskfilé - det har faktiskt jag också fått!!)

Ingen ny pippi, och ingen ny liten människa än - men dom kommer nog! Snart, tror vi. :)

Arlo sa...

Det jag kommer ihåg bäst efter att matten läst om dig för mig var det där med gräddskålen...

Emma o Malte sa...

... och jag fläskfilen :-)

Felix sa...

Härligt att du hann med en runda, för jag har förstått att det regnat alldelses väldigt nere hos dig. Här har det varit uppehåll hela dagen, men det blir säkert kalligt i natt.

Russelpussar.

Grabbarna boys sa...

Kanske har det blitt en ny liten "valp" dock med två ben nu dååå och några pippifåglar!!
Vår matte har ju inte kommenterat hos dig Ludde förrän nu ju!!
Slarv säger vi bra!
Vov från grabbarna boys!

Laika sa...

Oj så det händer spännande saker runt omkring dig. Den nya människovalpen låter mest spännande tycker jag. Dom där små brukar kunna klappa en så bra, eller ja... inte om dom är för små förstås, då drar dom bara i min svans eller i mina öron.